© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

BLOG. GREAT QUALITY INFO

Home / Blog / Become strong & awesome    

 

BECOME STRONG & AWESOME!

Geschreven door: Patric Verhoeven | Eastside Performance Nijmegen © All rights reserved ©

 

ARE YOU AWESOME?!

 

"It's all about show and go!"

 

Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei, het vergroten

van flexibiliteit, mobiliteit en stabiliteit, een hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen van een atleet

ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers.

 

Het combineren van 'show and go' met functionele kracht is het succes waar men naar streeft en dit alles

zonder (chronische) blessures is een resultaat waar je géén nee tegen zegt.

 

Voor een sterk, snel en atletisch lichaam zonder blessures moet je kiezen voor oefeningen die zorgen voor

meer power, kracht, explosiviteit en stabiliteit waarbij het element van conditioning onmisbaar is.

 

"Sterk zijn is enorm saai als je niet snel en explosief kan bewegen."

 

Het ontwikkelen van een solide basis van kracht is uiterst belangrijk maar train daarnaast ook op snelheid,

behendigheid en coördinatie door middel van springen en gooien. Als je atletisch gespierd wilt zijn, dan is

een te grote nadruk op ontwikkeling van kracht een remmende factor.

 

EFFECTIEF TRAINEN

 

Zonder een goede beweeglijkheid maakt het niet uit hoe sterk je bent, de inefficiënte bewegingen zullen

je prestaties beperken. Verlaat jouw 'comfort zone' en word comfortabel met oncomfortabele oefeningen.

 

Isolatie oefeningen kunnen zeer waardevol zijn, mits je deze op de juiste manier gebruikt: neem weinig

tot geen rust en combineer deze met enkele oefeningen voor de rompspieren.

 

Het is niet nodig om altijd na elke set rust te nemen dus maak strategisch gebruik van het element

rust om trainingen zwaarder en effectiever te maken. Teveel trainingen per week zijn juist vaak de

oorzaak van stagnatie op weg naar jouw doelstellingen.

 

Kies voor actief herstel tijdens de trainingen en zorg voor meer 'echte' rustdagen.

 

Zorg tijdens de trainingen voor een optimale focus en doe het met trots, passie en volharding.

 

ZORG VOOR DE JUISTE MINDSET 

 

De mindset is misschien nog wel het belangrijkste aspect op weg naar resultaat: je kunt immers toegang

hebben tot een geweldige gym met de beste trainer ter wereld die de meest effectieve trainingsschema's

voor jou ontwikkeld, maar bij een gebrek aan structuur, consistentie en geduld bereik je géén tot heel

weinig aansprekende resultaten!

Eindelijk beschikbaar en één van de beste programma's die ik ooit heb ontwikkeld. Opgesteld naar bovenstaande regels

is dit programma totaal anders dan je tot nu toe hebt ervaren. Dit e-book bevat een compleet fitness programma met

trainingen die jij kunt uitvoeren in jouw gym. Uiteraard ontbreekt een effectieve warming up niet en daarbij is er ook

de nodige aandacht voor de voeding. Start now and become strong and awesome ... // Lees meer

 

#Strong #Awesome #Programma #Trainingsschema #Ebook #More #Energy #Power #Great #Info

Het 'geheim' van een strakke buik zit hem vooral in de

voeding. Een negatieve energiebalans is de sleutel

naar succes. Je kunt jezelf elke dag helemaal suf

trainen, maar als je niet je voeding aanpast zullen de

buikspieren helaas altijd verscholen blijven onder een

laag(je) vet. Gelukkig is de saaie reguliere loopband-cardio niet nodig ... // Lees meer

 

#Strong #Awesome #Fit #Strength #Energy #Power #Fatloss

#Information #Athleticism #Abs

It's time to evolve and step in to the next level maar

eigenlijk moeten we terug naar de basis. Als je er fit

en afgetraind uit wilt zien, moet je trainen als een

sporter, ongeacht jouw doel. Vandaag laat ik je kennis

maken met de top zes trainingsprincipes die je moet

implementeren om je fysieke en prestatiedoelen

realiteit te maken ... // Lees meer

 

#Strong #Awesome #Fit #Strength #Energy #Power #Fatloss

#Information #Athleticism #Abs

 

Squat met veel gewicht. Doe aan old-school touwtje springen en wordt een meester in de pull up's en

chin up's. Je moet bankdrukken met veel gewicht en de explosiviteit is een onmisbare schakel. You

need power! Rennen, sprinten, gooien en springen. Bescherm jouw banden, pezen en gewrichten door

oefeningen die we de fillers noemen. Maak gebruik van metabolic finishers en weet dat push up's

onmisbaar zijn.

 

Drink veel water en eet bij elke maaltijd eiwitten. Maak zeker eens per week gebruik van een challenge,

halter/dumbell complex en/of een ladder. De old school farmers walk mag nooit ontbreken. Doe de deadlift

met veel gewicht. Slaap elke avond 8 uur en eet heel veel (groene) groenten.

 

Maak zeker gebruik van high intensity interval training = conditioning. Sets met veel herhalingen zijn

onmisbaar. Sets met veel gewicht en minder herhalingen zijn ook onmisbaar. Rust tussen de trainingen

is een belangrijk element, maar dat is niet altijd 'niks' doen.

 

Gebruik de foam roller om het spierweefsel te verbeteren en spierpijn te verminderen. De mobiliteit is niet

alleen voor turners, ook jij moet over een goede range of motion beschikken. Durf om anders te zijn en doe

niet zomaar wat de rest ook doet!

 

SUMMERY

 

Als je er fit en afgetraind uit wilt zien moet je trainen als een sporter, ongeacht jouw doelstelling!

 

Toch lijkt het er sterk op dat de moderne krachtsporter steeds houteriger wordt, maar kun je hem dat

kwalijk nemen? Bijna niet want elke sportschool staat helemaal vol met machines en er zijn praktisch

geen trainers die aangeven dat je geen langzame curls voor de spiegel moet doen! Hierdoor blijven veel

krachtsporters de pec deck gebruiken en de push up en pull up's laten ze links liggen!

 

"If you want to look like an athlete, you've got to train like an athlete!"

 

Cardio training is vanuit mijn visie een onmisbaar element voor elke sporter maar de betekenis van de

term 'cardio' is door een bepaalde groep trainers en sporters veranderd: cardio heeft tegenwoordig

blijkbaar een nieuwe betekenis gekregen!

Voor grote en sterke armen moet je compound oefeningen en voor sterke buikspieren moet je compound

oefeningen doen en de push up is hier een bekend voorbeeld van en deze oefeningen zorgen weer voor

sterke rompspieren. Just do it!

 

Tegenwoordig word je vooral op social media doodgegooid met uitspraken als 'No more excuses' en

'Nothing is impossible' en 'Success begins at the end of your comfort zone!' Of de Nederlandse variant

van 'If you always do what you’ve always done, you’ll always get what you’ve always got.' Maar wat zegt

dat nu allemaal? Wat is het nut hiervan? En wat heb je als normaal mens aan dit soort uitspraken?

 

Eigenlijk helemaal niks!

 

Dus als we onszelf willen verbeteren, moeten we zoeken naar nieuwe uitdagingen.

 

We moeten strijden en overwinnen: Become strong and awesome!

RULES TO BECOME STRONG & AWESOME