SPORTSPECIFIEKE KRACHTTRAINING VOOR VOETBALLERS

 

Sportspecifieke (kracht)training bij de Eastside Soccer Academy is middels een innovatieve

methode om atletisch vermogen op te bouwen met een sterke focus op de individuele

doelstellingen en wensen van elke sporter. In ons programma komen de volgende zaken aan

bod: het vergroten van (maximale) kracht, snelheid en explosiviteit, het efficiënter leren

bewegen, preventie van blessures, lineaire en laterale snelheidsontwikkeling, voetsnelheid en

de wendbaarheid, ontwikkeling van explosiviteit, functionele krachttraining en het opbouwen

van het sportspecifieke uithoudingsvermogen ... // Lees meer

 

#Sportspecifiek #Krachttraining #Voetbal #Power #Pro

Home / Blog Page 1 / Page 2 / Page 3 / Page 4

BLOG. GREAT QUALITY INFO 

FYSIEKE TRAINING IN DE (TOP)SPORT

 

Het blijkt dat wij Nederlanders tegenwoordig in onze volksport nummer één tekort komen op

het fysieke vlak. We kunnen niet mee met de fysieke manier van voetballen in de rest van

Europa en missen kracht, snelheid en explosiviteit in de breedte. Deze eigenschappen zijn

met goede plannen en persoonlijke aandacht zeer goed en verantwoord te trainen, alleen hier

gaat het over het algemeen mis. De juiste kennis en vaardigheden ontbreken om deze

eigenschappen optimaal te trainen ... // Lees meer

 

#Sportspecifiek #Krachttraining #Fysieke #Training #Martijn #Hoekstra

BECOME A BETTER ATHLETE

 

Sportspecifieke training vereist begeleiding van specialisten. De tijden van willekeurig een

sportschool binnen lopen en een oefening doen zijn voorbij! Tijden zijn veranderd en we weten

nu te veel over kwaliteit van bewegen en hoe we atleten kunnen bouwen om iemand op de

eerste dag meteen in het diepe te gooien. In plaats daarvan nemen we de tijd om ervoor te

zorgen dat onze atleten eerst goed bewegen. Er bestaan enorm veel oefeningen maar hoe

doen we dit allemaal in hemelsnaam? Ik neem je mee in mijn werkwijze ... // Lees meer

 

#Werkwijze #Train heavy #Train smart #Slim #Resultaat #Muscle

Page 1  |  Page 2  |  Page 3  |  Page 4  |  Next >

 

 

 

More info is always coming &

 

if you have a question send us a mail or

 

visit our gym in Nijmegen, The Netherlands.

UPGRADE YOUR POWER, BECAUSE YOU NEED MORE POWER!

 

Power (kracht x snelheid) is essentieel voor het atletisch vermogen van een voetballer. Bij

elke actie van de spelers komt kracht kijken. Denk hierbij aan explosief van je plek komen en

accelereren tot een volle sprint waarbij je ook nog eens ergens van richting moet veranderen.

Kracht helpt spelers niet alleen bij 1-tegen-1 duels en het afschermen van de bal maar ook

om spelers weerbaar te maken en blessures te voorkomen. Hoe sterker de speler, hoe sneller

ze zijn. Als je jezelf naar een hoger niveau wilt brengen is het dus ontzettend belangrijk dat je

werkt aan de ontwikkeling van power ... // Lees meer

 

#Power #Dynamic #Effort #Explosiviteit #Speed #Snelheid

WAT IS CONDITIE? (PART 1)

 

Het woord ‘conditie’ is niet weg te denken uit het vocabulaire van de voetbaltrainer. Maar wat

houdt het eigenlijk in? Volgens Jelmer Siemons wordt daar in de voetbalwereld te weinig over

nagedacht. Hij stelt dat in de praktijk vooral het langdurig uithoudingsvermogen wordt getraind,

maar komt een dergelijke ‘conditie’ de voetbalprestaties wel ten goede? Nadenken over wat

conditie voor een voetballer is - of beter gezegd: kan zijn - is de eerste stap naar een

efficiëntere training en betere prestaties op het veld ... // Lees meer

 

#Conditie #Uithouding #Voetbal #Kracht #Jelmer #Siemons #Start2move  

OFF SEASON SOCCER TRAINING, FOR IN SEASON SUCCESS

 

Off season training is zeer belangrijk om te werken aan je fysieke gesteldheid voor betere

prestaties en om blessures te voorkomen. Deze periode is uitermate geschikt om te werken

aan bijvoorbeeld de maximale kracht en explosieve kracht. Dit heeft mede te maken omdat er

In deze periode geen rekening gehouden hoeft te worden met wedstrijden; ook kun je werken

aan je zwakke punten om deze te verbeteren ... // Lees meer

 

#Offseason #Succes #Workout #Strength #Power

BLESSURE PREVENTIE: GEEF BLESSURES GÉÉN KANS

 

Als sporter ben je op fysiek gebied altijd (zeer) kwetsbaar, dus een goede voorbereiding is

zeer belangrijk om het risico op een (chronische/acute) blessure zo klein mogelijk te houden.

Immers, niets is zo beangstigend voor een sporter als een blessure. Weken of zelfs maanden

uit de roulatie, je conditie en spieren die je lijdzaam moet zien aftakelen en je doodvervelen op

de bank. Niks aan. Niemand wil in een een horizontale positie belanden met een verzwikking,

scheuring of breuk. Een blessure is nooit welkom en kan behoorlijk roet in het eten gooien bij

het bereiken van jouw doelen en dit wil je niet ... // Lees meer

 

#Pre-hab #Blessure #Hard work #Skills #Athlete #Pro

DE FOAM ROLLER IS ONMISBAAR VOOR ELKE SPORTER

 

De foam roller is absoluut onmisbaar voor elke (top)sporter. Het is een onderdeel van self

myofascial release techniek en wordt gebruikt door diverse (top)sporters en ervaren trainers

en fysiotherapeuten van topniveau. Ter warm up om de spieren te masseren, knopen en lit-

tekenweefsel te verwijderen, ter activatie van bepaalde spieren, om beperkingen te verhelpen

en als onderdeel van core strength & stability training ... // Lees meer

 

#Foam roller # Self myofascial release #Massage #Warm up

HARD WORK BEATS TALENT, WHEN TALENT DOESN'T WORK HARD

 

Een aangeboren talent & genetische aanleg is absoluut geen garantie voor een succesvolle

carrière als (top)sporter. Je moet altijd hard werken en als je teveel vertrouwt op slechts

deze twee elementen (talent en aanleg) dan kan ik je aanraden om meer informatie over

sportspecifieke (kracht)training te verkrijgen. Talent is onmisbaar maar zorgt niet voor meer

kracht. Talent zorgt niet voor meer explosiviteit. Talent zorgt niet voor een hogere snelheid.

Talent zorgt niet voor meer wendbaarheid en talent kan geen blessures voorkomen en/of

genezen ... // Lees meer

 

#Talent #Hard work #Skills #Athlete #Pro

CORE STRENGTH & STABILITY TRAINING 1.0

STERKER WORDEN EN BLESSURE PREVENTIE

 

Een sterke en goed functionerende romp (core unit) is van groot belang voor een sterke

lichaamshouding en goede prestaties. De rompspieren bestaan uit de bilspieren, heup-

spieren, hamstrings, buikspieren en rugspieren en deze staan allemaal met elkaar in

verbinding. Voor een sterk lichaam van waaruit krachtige en explosieve acties kunnen

ontstaan moet er een optimale samenwerking zijn tussen deze spieren ... // Lees meer

 

#Core #Strength #Stability #Training #Soccer #Muscle

EEN GOEDE VOEDING IS VAN GROOT BELANG

 

De juiste voeding op het juiste moment draagt bij aan nagestreefde adaptaties, een goed

herstel van inspanning en het leveren van prestaties. Zodoende nemen wij de voeding uiterst

serieus en zorgen wij voor voorlichting en begeleiding van sporters op het gebied van voeding.

Goede voeding bestaat uit hoogwaardige produkten in de juiste hoeveelheden en daar valt

enorm veel winst mee te behalen ... // Lees meer

 

#Voeding #Nutrition #Fuel #Project #Food #Pro  

WAT IS CONDITIE? (PART 2)

 

Onlangs vertelde Jelmer Siemons over het gebrek aan kennis van trainers als het gaat om de

fysieke gesteldheid van spelers. Deze keer kijken we naar de mogelijkheden om spelers beter

te maken aan de hand van fysieke ontwikkelingen. Het individu staat hierbij centraal en door

specifieke voetbalvormen kunnen spelers beter worden. Daarnaast mogen voetballers best

wel wat harder worden aangepakt ... // Lees meer

 

#Conditie #Uithouding #Voetbal #Kracht #Jelmer #Siemons #Start2move  

BETTER. STRONGER. FASTER. IT'S A CHOICE.

Wil je jouw prestaties naar een hoger niveau tillen: kies voor het verbeteren van

jouw skills door extra fysieke trainingen en geef blessures geen kans ... // lees meer

 

#Power #Strength #Speed #Blessurepreventie