© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

 

YOU CAN'T GO WRONG WITH STRONG!

 

"Een sterk lichaam is de basis en voorkomt vele problemen!"

 

De basis van elke sporter en/of atleet moet bestaan uit oefeningen gericht op maximale kracht omdat

een (te) zwak lichaam alleen maar voor problemen zal zorgen. Door het vergroten van de maximale kracht

ontstaat een solide basis met een sterk lichaam en dit is voor praktisch alle andere vormen van (kracht)

training onmisbaar!

 

Wanneer een sterke basis van waaruit het lichaam kan bewegen ontbreekt en je gaat toch verder met

trainen dan zal dat alleen maar leiden tot problemen. Vooral in de vorm van (chronische) klachten en

blessures.

 

Één van de beste en meest effectieve manieren om maximale kracht te ontwikkelen is de maximum

effort methode en in tegenstelling tot vele andere methoden is deze superieur!

 

DE MAXIMALE KRACHT

 

Maximale kracht is de grootste kracht die een spier/spiergroep vrijwillig kan produceren, ongeacht de tijd.

 

Om de maximale kracht te verhogen moet je eerst de extra oefeningen op een lager pitje zetten en je voor-

bereiden om de samengestelde bewegingen aan te pakken, zoals squats en deadlifts, met ongebreidelde

heftigheid en onmeetbare intensiteit. De meest waardevolle lifts zijn de lifts die je brute kracht geven.

Oefeningen als de back squat, overhead press en de bench press maar met name de deadlifts.

 

Vooral als je de 90% van je één-rep maximum bereikt en overschrijdt, dienen als een sterke katalysator

in het verhogen van de limietkracht, aangezien ze de snelste en meeste motorieke onderdelen met een

hoge drempel opwekken, de snelheid verhogen, de synchronisatie van motorieke onderdelen verhogen

en de neurale drive stroomlijnen.

 

De fitness (kracht- en conditie) industrie is de afgelopen jaren steeds 'vriendelijker' geworden. Veel te

vaak worden behendigheidsoefeningen en stabilisatie bewegingen met allerlei foefjes aan jonge en

beginnende sporters verkocht die meer lijken op een gefaalde nuchterheidstest dan op daadwerkelijke

oefeningen. Complete trainingen worden uitgevoerd op machines of bestaan uit geïsoleerde oefeningen

als de lat pull down, pec deck, cable flies, leg extension, curls etc ... it's like bla, bla, bla!

 

"Wat is er gebeurd met de oefeningen die spieren opbouwen en kracht

ontwikkelen?"

 

Of je nu een lichaam als een Pro Footballer wilt ontwikkelen, of simpelweg voor het lichaam van een

Olympische atleet wilt trainen, kracht is en blijft de basis van alles, het werkpaard dat de kar van bio-

motorische vaardigheden trekt! Het ontwikkelen van kracht moet absoluut prioriteit nummer één zijn!

 

Veel gewichtheffers en/of (kracht)sporters hebben het echter helemaal verkeerd en zetten zich vast

op geavanceerde programma’s, complexe periodieke trainingsschema’s en innovatieve variaties op

oefeningen, voordat ze een concrete fundering van kracht hebben.

 

"Dat is een grote fout en over fouten gesproken, 'men' maakt ook nog

steeds teveel gebruik van machines!"

 

Zorg voor veel kracht, door met name de compound oefeningen, het is de fundering van alles en deze

verdwijnt niet! It’s your best friend en jouw lichaam zal je zeer dankbaar zijn!

 

Het is tijd om de focus weer te verleggen naar de vrije oefeningen en het trainen met losse materialen,

waarbij verschillende spiergroepen tegelijk aan het werk worden gezet.

 

Dit type oefeningen ligt dicht bij ons natuurlijke bewegingspatroon, waardoor de transfer naar het

dagelijkse leven vele malen groter is dan bij oefeningen op apparaten. De pay off is naast een mooier,

strakker en fitter fysiek, een lichaam dat beter functioneert in andere sporten en het dagelijks leven.

 

You can't go wrong with strong!

 

SUMMARY & WRAPPING UP

 

Okay that’s it from me.

 

As you can see, lots going on and lots coming up in the future here at Eastside Performance.

 

As always, thanks for your support and we hope to see you at the gym soon!

 

Send me a message if you want to upgrade your performance or give us a call (024) 3661489 now.

 

All the best,

 

Patric Verhoeven

 

Did what you just read make your day? Ruin it? Either way, you should

follow us & share it with your friends and/or contact us.

BLOG. GREAT QUALITY INFO

QUICK LINKS

Home / Blog / De zes fundamenten van training: Kracht » Explosiviteit » Flexibiliteit » Core » Conditioning » Herstel    

 

KRACHTTRAINING

Geschreven door: Patric Verhoeven | Eastside Performance Nijmegen © All rights reserved ©

Het belang van een persoonlijk trainingsschema is onomstreden maar toch lopen er elke dag vele krachtsporters de sport-

school binnen zonder een van te voren opgesteld programma. Daardoor zie je deze sporters wekelijks dezelfde trainingen

en oefeningen doen. Week in, week uit, zonder noemenswaardig resultaat als beloning maar toch wil niemand tijd/geld

verspillen en niemand wil trainen om géén resultaat te behalen, dus is het de hoogste tijd voor verandering. Het is tijd

voor een persoonlijk trainingsschema zonder kans op vervelende blessures ... // Lees meer

 

#Personal #Programma #Trainingsschema #Resultaat #More #Energy #Power #Great #Info

IF YOU WANT TO LOOK LIKE AN ATHLETE, YOU'VE GOT TO

TRAIN LIKE AN ATHLETE

 

Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei,

het vergroten van mobiliteit, een hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen van een

atleet ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers! Het combineren van 'show and go'

met functionele kracht is het succes waar men naar streeft ... // Lees meer

 

#Athlete #Strength #Training #Muscle #Fatburn #Energy

DE ZES FUNDAMENTEN VAN STRENGTH & CONDITIONING

 

Kracht ontwikkelen en sterker worden is voor iedereen de eerste en belangrijkste vereiste,

ongeacht de doelstelling. Een sterk lichaam voorkomt vele (chronische) klachten en/of

blessures en een sterk lichaam heeft veel meer potentie om power (kracht x snelheid) te

leveren. Krachttraining is onmisbaar, maar op weg naar een groots resultaat en het behalen

van persoonlijke doelstellingen moet je ook aandacht besteden aan explosiviteit en snelheid

(power), flexibiliteit, core strength, conditioning en het herstel ... // Lees meer

 

#Krachttraining #Explosiviteit #Snelheid #Flexibiliteit #Core #Strength #Stability #Conditioning #Recovery

WHAT TO READ NEXT: