E-MAIL

INFO@EASTSIDEPERFORMANCE.NL

 

TELEFOON

024-3661489

SHOW & GO

 

Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei, het vergroten

van flexibiliteit, mobiliteit en stabiliteit, een hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen van een atleet

ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers!

 

Het combineren van 'show and go' met functionele kracht is het succes waar men naar streeft en dit alles

zonder (chronische) blessures is een resultaat waar je géén nee tegen zegt, maar is het mogelijk om dit

resultaat te behalen?

 

Absoluut, maar veel mensen zijn vergeten wat natuurlijk bewegen is. Ze sporten, maar missen de natuurlijke

manier van bewegen zoals kinderen dat doen. Het geheugen van het 'natuurlijk bewegen' moet weer worden aangewakkerd, want het vormt de basis van alles wat je doet.

 

STERK, SNEL EN ATLETISCH

 

Voor een sterk, snel en atletisch lichaam zonder (chronische) klachten en blessures moet je kiezen voor

oefeningen die zorgen voor power, kracht, explosiviteit en stabiliteit waarbij het element van conditioning onmisbaar is. Kracht is de basis voor een sterk lichaam zonder klachten. Maak voornamelijk gebruik van

losse materialen en kies voor compound oefeningen als de deadlift, squat, bankdrukken en de pull up's.

 

Zoals gezegd is kracht de belangrijkste factor maar het menselijk lichaam is gemaakt om te bewegen

en gebouwd om snelheid en explosiviteit te leveren. Denk hierbij aan sprinten, springen en gooien.

 

Sterk zijn is enorm saai als je niet snel en explosief kan bewegen. Om sterk en gespierd te worden en

een groot uithoudingsvermogen in functionele kracht op te bouwen moet je trainen als een atleet, niet

als een 85-jarige schaakkampioen!

 

IS HIGH-TECH ANY GOOD?

 

Stap een beetje fitnesscentrum binnen en je begeeft je in een grote oase van futuristische krachtapparatuur

van Italiaans design en state of the art cardio machines uitgerust met een eigen audio- en video installatie. Wandelend langs al die mooie, glimmende machines is het erg verleidelijk om je hand even langs het staal

te laten glijden of even met je vingers in de lederen zittingen te duwen. Het lijkt wel een set uit Star Wars ...

 

Maar toch maken deze moderne, mooi vormgegeven apparaten niet dat je efficiënter traint en/of meer

resultaat boekt. Integendeel, veel mensen die zich aanmelden bij een sportschool haken weer af.

 

Een rondje langs de apparaten waarbij je braaf drie sets van 10 herhalingen doet, blijkt op den duur te saai.

En rennen op de loopband is een paar keer leuk, maar daarna heb je de televisie nodig om je door die twintig

minuten heen te slepen. Dit is niet motiverend en de resultaten blijven uit.

 

Waarom lukt het niet om ondanks die geweldige high-tech apparaten fit te blijven?

 

Wat kunnen we anders doen om trainen zowel motiverend als efficient te maken?

 

Functioneel trainen is het antwoord, squat, hinge, lunge, push, pull & carry!

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

 

THE GYM

MOVE BETTER. FEEL BETTER. LOOK BETTER.

Bij Eastside Performance vind je geen high-tech machines, alles is 'old-school' met een moderne coating. Na jaren van

experimenteren en het volgen van commerciële trends is het tijd om terug te gaan naar de basis. De tijd van complexe

fitnessprogramma's en nieuwe trendy multi-media technische hoogstandjes moeten verleden tijd zijn! We moeten terug

naar de basis en niet naar de sauna die automatisch warm wordt als jij de deur van de health-club open maakt!

 

Stel jezelf de volgende vraag: 'Wat werkt nou echt?' Fitnessprogramma's die gebaseerd zijn op 'old-school' en 'hardcore' trainingen met gebruik van losse materialen, uiteraard het eigen lichaamsgewicht en géén machines! Gyms met veel losse materialen die (soms) meer lijken op een luxe bunker dan op een fancy-trendy Health club. Old school technieken van lang geleden komen weer samen. In deze 'no-nonsense' aanpak worden fitness oefeningen gereduceerd tot de essentie:

 

'Simpele functionele oefeningen die de grootste transfer hebben op andere takken van sport en ons dagelijks leven.'

 

De pay off is naast een mooier, strakker en fitter fysiek, een lichaam dat veel beter kan functioneren.

 

TRAININGSSCHEMA

CUSTOMIZED PERSONAL TRAINING

Wat jouw doelstelling ook is, er is géén fout antwoord. Jouw doelen zijn jouw doelen! Trek je niks aan van mensen die

anders beweren, maar wat je niet kunt doen is dit succes aan het lot overlaten door geen persoonlijk programma te

volgen. Er zal ook geen resultaat zijn bij het volgen van een cookie-cutter programma dat niet op jou is afgestemd.

 

De sleutel tot succes is altijd een goed opgesteld persoonlijk programma waarin de structuur van de trainingen van te

voren is bepaald. Een periodisering waarin je de oefeningen, volume en intensiteit varieert. Naast de trainingen is er ook

minstens zo veel aandacht aan herstel en adaptatie. Je lichaam moet de tijd hebben om te kunnen herstellen en te

wennen aan de trainingsbelasting. Zonder herstel en adaptatie kun je ook niet sterker worden en zal een (chronische)

blessure hoogstwaarschijnlijk het gevolg zijn.

 

Periodiseren in krachttraining door middel van persoonlijke trainingsschema's is de beste manier om een optimaal

trainingsresultaat te behalen, overtraining te voorkomen en uitdaging en variatie tijdens je trainingen te behouden.

ABOUT US. EASTSIDE

Home / Blog / Persoonlijk trainingsschema aanvragen / Over Eastside Performance    

 

OVER EASTSIDE PERFORMANCE

Geschreven door: Patric Verhoeven | Eastside Performance Nijmegen © All rights reserved ©

 

SINCE 2009

 

Toen ik Eastside Performance opende in het begin van 21e eeuw stonden er helemaal geen cardio machines

in de zaal en dat is omdat ik wilde dat mijn sporters sterk en atletisch zouden worden en dat gaat ze niet

lukken als ik ze op zo’n cross-country-ski-ding-apparaat zet.

 

Om sterk en gespierd te worden en een groot uithoudingsvermogen in functionele kracht op te bouwen

moet je trainen als een atleet, niet als een 85-jarige schaakkampioen!

 

Dus in plaats van loopbanden, fietsen, crosstrainers en andere high-tech machines heb ik mijn gym gevuld

met halters, dumbbells, sleeën, banden, battle ropes, kettlebells, soft foam plyometrische boxen, farmers

walk attributen, springtouwen, slam- en medicine ballen, de landmine en diverse andere materialen die

wel effectief zijn!

 

STRUCTUUR

 

Naast een goede gym is de sleutel tot succes een goed opgesteld persoonlijk programma waarin de structuur

van de trainingen van te voren is bepaald. Na elke zes tot acht weken van trainen moet het trainingsschema

op een progressieve manier worden aangepast. Daarbij moet je ook gebruik maken van een de-load week om

te zorgen voor een goed herstel van spieren, pezen en gewrichten alvorens je aan het nieuwe trainings-

schema gaat beginnen.

 

Het heeft geen tot weinig zin om de sportschool op willekeurige momenten te bezoeken. Het is ook weinig

effectief om naar binnen te lopen en wat om je heen te kijken om op zoek te gaan naar de apparaten die niet bezet zijn om dan vervolgens toch altijd maar weer in de normale routine te vervallen ...

 

Dit zijn de standaard machines, veelal zittende oefeningen, wat cardio op een lage intensiteit en de kracht-

training bestaat niet uit oefeningen met losse materialen maar uit machines. Daarbij gebruik je dezelfde gewichten week in, week uit en maand na maand doe je hetzelfde. De uitkomst is veelal bekend en teleur-

stellend. Op willekeurige basis trainen is voor mij geen optie en het kiezen van alleen de 'leuke' oefeningen

is niet de weg die jij moet volgen!

 

PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA

 

Zoals gezegd werk ik met een van te voren vastgestelde structuur, bestaande uit effectieve oefeningen met

bijbehorende methoden en een logische opbouw ter progressie. De sporters die ik train en begeleid hebben allemaal een eigen persoonlijk trainingsschema opgesteld naar zowel korte als lange termijn doelstellingen.

 

Bij een goede mindset zijn indrukwekkende resultaten mogelijk en kunnen eerder regel dan uitzondering zijn!

 

OLD SCHOOL MET EEN MODERNE COATING - FUNCTIONELE TRAINING

 

Als trainer bij Eastside Performance werk ik niet met high-tech machines, alles is 'old-school' met een

moderne coating. Olympische halters en diverse specialty bars, dumbbells, kettlebells, medicine- en slam

ballen, plates, weerstandsbanden en nog veel meer zijn de materialen waar enorm veel resultaat mee te

behalen is. Ik train praktisch iedereen allround op atletische kracht, spierkracht, snelheid, reactievermogen

en conditie.

 

Je zult versteld staan van hoe efficient je kunt trainen en hoeveel resultaat je boekt en daarbij zal de

motivatie groeien en wordt het makkelijker vol te houden.

 

En hoe aantrekkelijk die high-tech apparatuur in je sportschool ook glimt, veel fitter zul je er niet van worden.

 

Ga ‘back to basics’ met natuurlijke bewegingspatronen met losse materialen als halters en dumbbells.

 

Bereik een sterk, fit en blessurevrij lichaam door middel van functionele krachttraining.

QUICK LINKS

DIENSTEN & TARIEVEN »      CONTACT »