Home / Blog / Bouwen aan een succesvol voetbalseizoen

 

BOUWEN AAN EEN SUCCESVOL VOETBALSEIZOEN

Geschreven door: Patric Verhoeven | Eastside Soccer Academy Nijmegen © All rights reserved ©

BLOG. GREAT QUALITY INFO

 

EVERY DAY IS GAME DAY! - MARC VERSTEGEN

 

"4 strategieën voor het bouwen aan een succesvol voetbalseizoen."

 

Mark Verstegen, auteur van het boek “Every Day is Game Day,” zegt dat topvoetballers deze zelfde Game-Day

benadering gebruiken voor hun dagelijkse voorbereiding. “Het begint allemaal met een wedstrijdplan van een

hoge kwaliteit” zegt Verstegen. “Als je naar de kampioenen kijkt en hun manier van spelen, zie je dat de

spelers hun profiel kennen.

 

Stel jezelf in op het spelen met een wedstrijdplan met de X’en en O’en. Als je ervoor zorgt dat je energie hebt voor

een wedstrijd, dat je goed zorgt voor je bewegingen tijdens een wedstrijd en dat je goed herstelt na iedere wedstrijd,

zul je een basis vormen om iedere dag te winnen.” Goede teams worden gedurende het seizoen of lang toernooi iedere

wedstrijd beter, omdat ze efficiënt en effectief zijn met de stappen die ze nemen met de technische en tactische

kant van de sport, evenals met deze vier gebieden:

 

1. BEGIN MET EEN WEDSTRIJDPLAN VAN EEN HOGE KWALITEIT

 

Bij de Eastside Soccer Academy geloven we ook dat iedere dag een wedstrijddag is. Het doel zou moeten zijn dat

je alles wint dat je beheerst. Je kunt het weer en de sfeer in het stadion niet beïnvloeden, maar wel ongeveer al

het andere, waaronder je mindset, voeding en de manier waarop je traint. Als je deze gebieden niet met een

mindset van een wedstrijddag aangaat, lever je flink in op je concurrentie.

 

2. GET SOCCER STRONG

 

Het is één ding om de bal keer op keer te veroveren, maar heb je het uithoudingsvermogen om er iets mee te doen?

Je training zou een gebalanceerde aanpak van explosiviteits-, kracht- en snelheidswerk zonder bal moeten bevatten.

Het voetbalspecifieke programma Get Soccer Strong is een effectieve en efficiënte manier voor voetballers om te

werken aan persoonlijke doelstellingen in de gym en Get Strong and get FAST! is het nieuwste programma op het

gebied van extra fysieke training.

 

3. BRANDSTOF OM TE PRESTEREN

 

De brandstof die je voor, tijdens en na een wedstrijd in je lichaam stopt, bepaalt een groot deel van je succes.

Én toch hechten veel spelers hier (te) weinig waarde aan en drinken ze misschien snel iets tijdens de wedstrijd.

Neem tijdens je dagelijkse routine altijd een fles water mee en plan wanneer je voor de training en tussen de

wedstrijden op een toernooi zult eten. Tip: thee met honing is een uitstekende 'sportdrank' voor extra power!

 

Voeding krijgt vaak weinig aandacht en de impact wordt onderschat, maar de juiste voeding op het juiste moment

draagt bij aan nagestreefde adaptaties, een goed herstel van inspanning en het leveren van prestaties. Zodoende

nemen wij de voeding uiterst serieus en zorgen wij voor voorlichting en begeleiding van sporters op het gebied

van voeding. Met betrekking tot de dagelijkse voeding en om in een goede shape te komen zegt de conventionele

wijsheid dat je in een soort van hoogleraar der voedingswetenschappen moet veranderen: de gehele dag calorieën

tellen, verpakkingen lezen en alles afwegen op een portable digitale weegschaal om vervolgens alle verzamelde

data in te kunnen voeren in de Fat secret app op jouw smartphone. Het zou kunnen werken, maar we weten

allemaal wel beter ...

 

Het veranderen van gewoonten op het gebied van voeding en het maken van andere keuzes in jouw leefstijl is

absoluut niet makkelijk, maar is het echt zo moeilijk als men zegt? Ik denk van niet. Het is alleen de hoogste tijd

voor een andere benadering en bij de Eastside Soccer Academy werken wij middels Project [FOOD] om tot de voor

jou perfecte voeding te komen.

 

4. HET VERZORGEN VAN JE LICHAAM

 

In de 90e minuut van een wedstrijd is je lichaam niet meer 100%, behalve als je net het veld in bent gekomen. Om

je lichaam weer op volle kracht te krijgen, moet je ervoor zorgen dat je herstelstrategieën implementeert, zoals het

hebben van genoeg slaap, wat met name voor jongeren zeer belangrijk is. Het verzorgen van je spieren zal je lichaam

helpen om te genezen van de ontberingen van een lange wedstrijd. Veel teams en spelers waar wij mee werken

brengen overal een foam roller met zich mee.

 

SUMMERY

 

De ontwikkeling van een voetballer is jaar in, jaar uit een boeiend proces. Of het nu gaat om de voorbereiding op het

nieuwe seizoen (lees: Pre Season), halverwege het seizoen (lees: In Season), de weg naar de play-offs (nacompetitie

voor promotie cq. degradatie) of de start van het Off Season het is ALTIJD belangrijk om te werken aan jouw lichaam.

Van performance tot herstel en alles daartussen.

 

JOIN THE EASTSIDE SOCCER ACADEMY

 

Wij helpen voetballers te doen waar zij het beste in zijn door te doen waar wij het beste in zijn. Power, strength en

speed zijn voor een voetballer de sleutel naar succes. Een sterke speler kan sneller rennen, hoger springen, harder

schieten, heeft en betere wendbaarheid en is beter bestand tegen blessures. Het is tijd om indruk te maken en

te vechten voor je plek, want als jij dat niet doet, doet iemand anders het wel.

 

Krachttraining is essentieel om het hoogste niveau te behalen en om blessures te voorkomen. Vanuit onze visie

werken wij met een dynamische trainingsmethode gericht op het vergroten van de maximale kracht, explosiviteit

en snelheid maar je bent slechts zo sterk als jouw zwakste schakel dus daarbij besteden wij veel aandacht aan

het verhelpen en voorkomen van blessures.

 

Ben je benieuwd naar onze werkwijze?

 

Lees hier mijn artikel over het ontwikkelen van de perfecte atleet of stuur ons een mail om direct te starten

met jouw 3-day trial period bij de Eastside Soccer Academy.  

 

Hope to see you soon,

 

All the best.

 

 

Patric Verhoeven

 

Note: Ben jij op zoek naar meer kracht en meer snelheid dan is mijn programma Get STRONG and get FAST! jouw beste

optie. Het omzetten van strength, power & speed naar prestaties. Het vergroten van (maximale) kracht en de power

output. Het vergroten van de snelheid en explosiviteit. Plyometrische oefeningen voor de transfer naar de sport en

efficient leren bewegen. Dominate your sport. GO!

 

 

Gerelateerd: In season training / Sportspecifieke krachttraining tijdens het seizoen

Gerelateerd: Upgrade your power & Get soccer strong

Gerelateerd: Sportspecifieke krachttraining voor voetballers

Kies voor een sportspecifiek trainingsschema op maat om jouw prestaties naar een hoger niveau te brengen! Besteed niet

alleen aandacht aan jouw sport, maar train om beter te worden. Zorg voor het verbeteren van jouw skills door extra fysieke

trainingen en geef blessures geen kans. Belangrijke punten van het programma zijn: het vergroten van (maximale) kracht,

snelheid en explosiviteit, efficiënter leren bewegen, preventie van blessures, het ontwikkelen van lineaire en laterale snel-

heidsontwikkeling, voetsnelheid en agility, ontwikkeling van power (kracht x explosiviteit) door functionele krachttraining

en het opbouwen van het sportspecifieke uithoudingsvermogen ... // Lees meer

 

#Sportspecifiek #Trainingsschema #Personal #Custom #Training #Power #Strong #Awesome

Sterke buikspieren zijn nodig en het gaat hier

met name om de obliques en de transversus

abdominus. Niet om de rechte buikspieren. Je

kunt immers een mooie six-pack hebben maar

dat betekent niet dat je ook een sterke core

hebt. In de meeste gevallen is dit zelfs helemaal

niet eens het geval ... // Lees meer

 

#Strong #Power #Core #Strength #Stability #Romp

#Power #Fatloss #Information #Athleticism

De hamstringblessure is één van de meest voor-

komende blessures bij voetballers. Jaarlijks

staat er zo’n tachtigduizend keer een speler aan

de kant omdat zijn of haar hamstring niet mee-

werkt. Waar komen al die hamstringblessures

vandaan? Zijn deze te voorkomen? Hoe kom je

van de hamstringklachten af ... // Lees meer

 

#Hamstring #Nordic #Curl #Strength #Energy #Power

#Injury #Prevention #Athleticism #Abs