© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

#BLOG. GREAT QUALITY INFO

6 FOUNDATIONAL MOVEMENTS:

SQUAT, HINGE, LUNGE, PUSH, PULL & CARRY

 

Er zijn zes essentiële bewegingen die aanwezig moeten zijn in een krachttrainingsprogramma.

Het uitvoeren van deze zes bewegingen voldoet aan de overgrote meerderheid van de behoeften

van de meeste sporters. Samen zullen ze het hele lichaam ontwikkelen en vele manieren van

(atletische) prestaties verbeteren. Als je deze zes bewegingen niet uitvoert, betekent dit dat

jouw programma niet zo effectief is als het zou kunnen zijn. If you aren't training all six

foundational movement patterns, you're leaving your results to change. Every person on earth

needs to master these 6 movements, because you can't fake the foundations ... // Lees meer

 

#Squat #Hinge #Lunge #Push #Pull #Carry #Kracht #Strength #Fundamenten

JUMP, THROW & SPRINT

 

In navolging van de 6 foundational movements zijn deze drie bewegingen ook zeer aan te raden.

Het lichaam is gemaakt om te bewegen en springen, sprinten en gooien zijn belangrijke vormen van bewegingen. Coming soon more info ... // Lees meer

 

#Jump #Sprint #Throw #Power #Speed

MAX EFFORT, DYNAMIC EFFORT & REPETITION EFFORT

 

Coming soon ... // Lees meer

 

#Flexibiliteit #Stabiliteit #Mobiliteit #Fundamenten #Basis

TRAININGSSCHEMA: CUSTOMIZED PERSONAL TRAINING

 

Wat jouw doelstelling ook is, er is géén fout antwoord. Jouw doelen zijn jouw doelen! Trek je

niks aan van mensen die anders beweren, maar wat je niet kunt doen is dit succes aan het lot

overlaten door geen persoonlijk programma te volgen. Er zal ook geen resultaat zijn bij het

volgen van een cookie-cutter programma dat niet op jou is afgestemd. De sleutel tot succes is

altijd een goed opgesteld persoonlijk programma waarin de structuur van de trainingen van te

voren is bepaald. Een periodisering waarin je de oefeningen, volume en intensiteit varieert.

Naast de trainingen is er ook minstens zo veel aandacht aan herstel en adaptatie. Je lichaam

moet de tijd hebben om te kunnen herstellen en te wennen aan de trainingsbelasting. Zonder

herstel en adaptatie kun je ook niet sterker worden en zal een (chronische) blessure

hoogstwaarschijnlijk het gevolg zijn. Periodiseren in krachttraining door middel van persoonlijke trainingsschema's is de beste manier om een optimaal trainingsresultaat te behalen, overtraining te voorkomen en uitdaging en variatie tijdens je trainingen te behouden.oming soon ... // Lees meer

 

#Flexibiliteit #Stabiliteit #Mobiliteit #Fundamenten #Basis

BECAUSE YOU CAN'T LOSE WEIGHT AND GET ABS JUST BY TRAINING HARD ...

 

Coming soon ... // Lees meer

 

#Flexibiliteit #Stabiliteit #Mobiliteit #Fundamenten #Basis