© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

#BLOG. GREAT QUALITY INFO

6 FOUNDATIONAL MOVEMENTS:

SQUAT, HINGE, LUNGE, PUSH, PULL & CARRY

 

Er zijn zes essentiële bewegingen die aanwezig moeten zijn in een krachttrainingsprogramma.

Het uitvoeren van deze zes bewegingen voldoet aan de overgrote meerderheid van de behoeften

van de meeste sporters. Samen zullen ze het hele lichaam ontwikkelen en vele manieren van

(atletische) prestaties verbeteren. Als je deze zes bewegingen niet uitvoert, betekent dit dat

jouw programma niet zo effectief is als het zou kunnen zijn. If you aren't training all six

foundational movement patterns, you're leaving your results to change. Every person on earth

needs to master these 6 movements, because you can't fake the foundations ... // Lees meer

 

#Squat #Hinge #Lunge #Push #Pull #Carry #Kracht #Strength #Fundamenten

JUMP, THROW & SPRINT

 

In navolging van de 6 foundational movements zijn deze drie bewegingen ook zeer aan te raden.

Het lichaam is gemaakt om te bewegen en springen, sprinten en gooien zijn belangrijke vormen van bewegingen ... // Lees meer

 

#Jump #Sprint #Throw #Power #Speed

CONDITIONING MAKES YOU BETTER AT ANY PHYSICAL ACTIVITY

 

Naast de zes essentiële vormen van beweging en de explosiviteit (springen, sprinten & gooien)

is er nog een belangrijk element: de conditioning. Veel krachtsporters doen helaas weinig aan

conditioning, maar het integreren hiervan zorgt voor atletisch vermogen en spieropbouw waar-

bij tegelijkertijd de vetverbranding flink omhoog gaat. Vergeet daarbij niet dat het hart zeker de

belangrijkste spier van het lichaam is en deze moeten we dan ook zeker trainen. Kies niet voor

de reguliere cardio, maar kies voor conditioning. Zelfs voor de hardgainers is dit aan te raden,

want ook bij spiergroei als belangrijkste doelstelling is de conditioning een belangrijk en onmisbaar element ... // Lees meer

 

#Conditioning #Power #Fatburn #Kracht #Spiermassa #Basis

PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA: CUSTOMIZED TRAINING

 

Wat jouw doelstelling ook is, er is géén fout antwoord. Jouw doelen zijn jouw doelen. Trek je

niks aan van mensen die anders beweren, maar wat je niet kunt doen is dit succes aan het lot

overlaten door geen persoonlijk programma te volgen. Er zal ook weinig tot geen resultaat zijn

bij het volgen van een cookie-cutter programma dat niet op jou is afgestemd. De sleutel tot

succes is altijd een correct opgesteld persoonlijk programma waarin de structuur van de

trainingen van te voren is bepaald. Een periodisering waarin je de oefeningen, volume en

intensiteit varieert. Naast de trainingen is er ook minstens zo veel aandacht aan herstel en

adaptatie. Je lichaam moet de tijd hebben om te kunnen herstellen en te wennen aan de

trainingsbelasting. Zonder herstel en adaptatie kun je ook niet sterker worden en zal een

(chronische) blessure hoogstwaarschijnlijk het gevolg zijn. Periodiseren in krachttraining door

middel van persoonlijke trainingsschema's is de beste manier om een optimaal resultaat te

behalen, overtraining te voorkomen en uitdaging en variatie tijdens trainingen ... // Lees meer

 

#Flexibiliteit #Stabiliteit #Mobiliteit #Fundamenten #Basis

TRAIN FOR SUMMER: SUMMER BODY IN PROGRESS ...

 

Hoewel het 21 juni pas officieel zomer is zijn velen van ons reeds in ‘summer-mode’. Dit zal

betekenen dat je volop in training bent en dat je (weer) goed op je voeding let. Misschien heb

je zelfs al weer een poging gewaagd om een gekookte broccoli naar binnen te werken ... So,

what does work? Wat moet je doen voor jouw summer body? De meest sterke en strakke

lichamen in deze wereld zijn in ieder geval opgebouwd door Strength & Conditioning training

op een hoge intensiteit en niet door middel van sit up's en de traditionele-slaapverwekkende-

cardio-activiteiten ... // Lees meer

 

#Fatburn #Summerbody #Strenght #High #Intensity #Power

MAX EFFORT, DYNAMIC EFFORT & REPETITION EFFORT

 

Coming soon ... // Lees meer

 

#Maximum #Effort #Dynamic #Effort #Repetition #Effort #Reps #Training

BECAUSE YOU CAN'T LOSE WEIGHT AND GET ABS JUST BY TRAINING HARD ...

 

Coming soon ... // Lees meer

 

#Flexibiliteit #Stabiliteit #Mobiliteit #Fundamenten #Basis