OFF SEASON STRENGTH & CONDITIONING

 

Krachttraining voor voetballers is geen no-go meer en voetballers horen thuis in de gym,

zeker in het off season. Voorwaarde daarvoor is wel dat de krachttraining functioneel is en

dat er sprake is van een meerwaarde. Drie belangrijke factoren waar jij in het off season

aandacht aan moet besteden zijn het verbeteren van de kwaliteit van bewegen, het

vergroten van de power output en het verbeteren van jouw conditioning ... // Lees meer

 

#Offseason #Conditioning #Transfer #Krachttraining #Voetbal #Power #Pro  

BLOG. GREAT QUALITY INFO 

WAT IS SPORTSPECIFIEKE KRACHTTRAINING?

 

Voordat je met een oefening of methode begint, moet je eerst goed nadenken wat je ermee

wilt bereiken. Dat geldt voor elk aspect van het trainersvak en dus ook voor krachttraining.

Ondoordacht met krachttraining aan de slag gaan kan averechts werken, met blessures als

uiterste consequentie. Maar pak je het wel goed aan, dan valt er veel te halen. Voorwaarde

daarvoor is dat de sportspecifieke krachttraining functioneel is ... // Lees meer

 

#Sportspecifiek #Krachttraining #Inseason #Offseason #Conditioning #Transfer #Voetbal #Power

< Previous  |  1  |  Page 2  |  3  |  4  |  5  |  Next >

 

 

 

More info is always coming &

 

if you have a question send us a mail or

 

visit our gym in Nijmegen, The Netherlands.

HAMSTRING BLESSURES MOETEN VERLEDEN TIJD ZIJN

 

De hamstringblessure is één van de meest voorkomende blessures bij voetballers. Jaarlijks

staat er zo’n tachtigduizend keer een speler aan de kant omdat zijn of haar hamstring niet

meewerkt. Waar komen al die hamstring blessures vandaan? Zijn deze te voorkomen? Hoe

kom je van de hamstringklachten af? Onderzoek onder 600 spelers die twee seizoenen

werden gevolgd heeft aangetoond dat extra fysieke training met daarbij o.a. een specifieke

oefening voor de hamstrings deze gevreesde blessure kan voorkomen ... // Lees meer

 

#Hamstrings #Voorkomen #Preventie #Nordic curl #Blessure #Raadsel #Spierscheuring #Sprinten

MAXIMALE KRACHT, POWER & EXPLOSIVITEIT:

PLYOMETRISCHE TRAINING

 

Plyometrische training is een explosieve trainingsvorm maar net zoals trainen met zware

gewichten, krijg je van plyometrische oefeningen ook meer maximaalkracht. Dit komt doordat

er twee factoren meespelen bij het zo krachtig mogelijk verkorten van je spieren: snelheid en

kracht. Het vermogen om snel samen te trekken is niet genoeg om bijvoorbeeld een sprong te

maken, er moet namelijk wel kracht achter zitten ... // Lees meer

 

#Plyometrische #Training #Kracht #Power #Explosiviteit #Box jump # Vertical jump

IN SEASON TRAINING: SPORTSPECIFIEKE KRACHTTRAINING

SPECIFIEK VOOR VOETBALLERS TIJDENS HET SEIZOEN (PART 1)

 

Tijdens het seizoen kun je prima aan krachttraining doen maar er zijn elementen en factoren

waar rekening mee gehouden dient te worden. Ik werk heel veel met voetballers en ik verzorg

met name de sportspecifieke krachttraining. Het off season is een perfecte periode om te

werken aan jouw lichaam maar het in season mag je zeker niet vergeten ... // Lees meer

 

#In season #Power #Speed #Gym #Strength #Skills #Athlete

IN SEASON TRAINING: SPORTSPECIFIEKE KRACHTTRAINING

TIJDENS HET SEIZOEN (PART 2)

 

Sportspecifieke krachttraining tijdens het seizoen is nodig en bij de Eastside Soccer Academy

willen we het idee wegnemen dat sporters tijdens het wedstrijdseizoen niet aan krachttraining

zouden moeten doen. Krachttrainers en (club)coaches die fysieke training in de gym tijdens het

seizoen achterwege laten en/of drastisch verminderen doen hun sporters een enorm slechte

dienst ... // Lees meer

 

#Inseason #Sportspecific #Season #Athlete #Pro

STRETCH NO MORE!

REKKEN EN STREKKEN IS EEN NUTTELOZE GEWOONTE

 

Rekken en strekken is een ingesleten maar nutteloze gewoonte. Voor de training en

wedstrijd even flink stretchen, er zijn sporters die erbij zweren, maar uit verschillende

onderzoeken blijkt dat het juist een negatief effect heeft op de prestaties. De eerste

20-30 minuten na het rekken zijn spieren juist zwakker en kunnen deze niet direct veel

explosiviteit leveren. Het stretchen doet ook niks ter bevordering van je sportprestaties

en er is geen positief effect op het voorkomen van een blessure ... // Lees meer

 

#Stretch #Rekken #Blessure #Performance

TIP: MAAK GÉÉN GEBRUIK VAN DE LEG CURL OM DE

HAMSTRINGS TE TRAINEN

 

Heel veel voetballers hebben hamstringklachten en om deze te verhelpen is het sterker maken

van de hamstrings één van de belangrijkste stappen die je moet maken, maar het is verstandig

om hiervoor géén gebruik te maken van fitness toestellen. Als sporter moet je gebruik maken

van losse materialen en de leg curl is niet nodig ... // Lees meer

 

#Hamstrings #Preventie #Legcurl #Donotuse

GET SOCCER STRONG: STERK IN DE GYM, STERK OP HET VELD

 

Krachttraining voor voetballers is geen no-go meer en voetballers horen thuis in de gym, zowel

tijdens het seizoen (in season) als in de zomerperiode (off season) maar voorwaarde daarvoor is

wel dat de krachttraining functioneel is en dat er sprake is van een meerwaarde. Drie belangrijke

factoren waar jij aandacht aan moet besteden zijn het verbeteren van de kwaliteit van bewegen,

het vergroten van de power output en het verbeteren van conditioning ... // Lees meer

 

#Getsoccerstrong #Inseason #Offseason #Athlete

Q&A: IK WIL SNELLER WORDEN, HOE MOET JE TRAINEN?

 

Get faster without running: de 'ground force production' is zeer belangrijk maar het aanleren

van de biomechanische technieken zijn onmisbaar. Samen zijn dit de eerste stappen op weg

naar meer power en een hogere (top)snelheid. Deze eigenschappen zijn het directe gevolg

van meer kracht en daarom moeten sporters sterker worden en aandacht besteden aan het

ontwikkelen van een atletisch lichaam ... // Lees meer

 

#Speed #Morespeed #Strength #Power #Morepower

NO MORE PULLED HAMSTRINGS:

ONTWIKKEL IJZERSTERKE HAMSTRINGS

 

Het is voor veel voetballers de meest gevreesde en meest voorkomende spierblessure: de

hamstring. Uit het niets kan het er flink inschieten en dan ben je minimaal een paar weken

uit de roulatie en als het een spierscheuring betreft dan ben je nog langer uitgeschakeld.

Vaak wordt gedacht dat er niet veel aan gedaan kan worden en dat het pure pech is, maar

dat is absoluut niet waar ... // Lees meer

 

#Hamstrings #Preventie #Nordiccurl #Glutes #Hips #Core  

BETTER. STRONGER. FASTER. IT'S A CHOICE.

Wil je jouw prestaties naar een hoger niveau tillen: kies voor het verbeteren van

jouw skills door extra fysieke trainingen en geef blessures geen kans ... // lees meer

 

#POWER #STRENGTH #SPEED #BLESSUREPREVENTIE