BLOG. GREAT QUALITY INFO 

DEVELOP POWER

 

Coming soon ...  // Lees meer

 

#Talent #Hard work #Skills #Athlete #Pro

TIP: RYAN BABEL GYM SESSION

 

Als sporter kun je enorm veel voordeel behalen door middel van de extra sportspecifieke

krachttraining. Vele sporters beseffen nu ook steeds meer dat krachttraining en sport-

specifieke programma’s voor meer power, kracht, explosiviteit, snelheid en wendbaarheid

onmisbaar zijn om jezelf beter voor te bereiden op de keiharde concurrentie tijdens het

sportseizoen. Neem een kijkje in het leven van voetbalprof Ryan Babel en krijg een goede

indruk van zijn sportspecifieke krachttraining ... // Lees meer

 

#Ryan #Babel #Gym #Strength #Talent #Hard work #Skills #Athlete #Pro

< Previous  |  1  |  2  |  3  |  Page 4  |  5  |  Next > 

 

 

 

More info is always coming &

 

if you have a question send us a mail or

 

visit our gym in Nijmegen, The Netherlands.

SPORTSPECIFIEKE KRACHTTRAINING:

YOU ARE AN ATHLETE, TRAIN LIKE AN ATHLETE

 

Train zo veel mogelijk zonder ondersteuning, train vooral met losse materialen, train iedere

workout explosief, richt je op samengestelde bewegingen, besteed altijd aandacht aan de

mobiliteit en flexibiliteit en maak gebruik van conditioning ... // Lees meer

 

#Sportspecific #Athlete #Soccer #Player #Strength #Speed #Power

TIP: DOE DE MINI BAND STRAIGHT LEG LATERAL WALK

 

De bilspieren zijn voor een sporter zeer belangrijk. Negeer deze niet voordat het te laat is.

Samen met de heupspieren zijn de bilspieren de motor van je lichaam en daarbij is de gluteus

maximus een machtige beweger en verantwoordelijk voor kracht en snelheid. Doe de mini

band straight leg lateral walk voor sterke bilspieren ... // Lees meer

 

#Glutes #Posterior #Strength #Power #Speed #Miniband #Lateral #Walk

TIP: KRACHTTRAINING IS BELANGRIJK VOOR HET VERBETEREN

VAN DE SPRINTPRESTATIE

 

Krachttraining is essentieel voor het verbeteren van de sprintprestatie. Uit een literatuur-

studie uitgevoerd door Amerikaanse en Spaanse onderzoekers blijkt dat toegenomen spier-

kracht in de benen leidt tot snellere sprints op afstanden to 30 meter ... // Lees meer

 

#Krachttraining #Sprint #Speed #Fast

TIP: MAAK GÉÉN GEBRUIK VAN DE LEG EXTENSION OM DE QUADRICEPS STERKER TE MAKEN

 

Om de bovenbeenspieren (quadriceps) te versterken kiezen veel sporters voor de reguliere leg

extension, maar meer en meer professionals zijn kritisch over het gebruik van deze machine

en dat is ook wel terecht. Recent onderzoek laat namelijk zien dat er door het gebruik van de

leg extension een extra groot risico is op het scheuren van de (voorste) kruisbanden tijdens

een training en/of wedstrijd. Kies voor uni laterale oefeningen ... // Lees meer

 

#Soccer #Strength #Lowerbody #Trainng #Legextension #Rearfeetelevated #Squat #Soccer

FOAM ROLLER & HAMSTRINGS

 

Om het risico op een blessure te minimaliseren is het op de eerste plaats is het belangrijk om

de kwaliteit van de spieren te verbeteren en dit kun je doen door de foam roller te gebruiken.

Ter warming up om de spieren te masseren, knopen en littekenweefsel te verwijderen, ter

activatie van bepaalde spieren en om beperkingen te verhelpen. Vanuit mijn visie is de foam

roller absoluut een essentiëel onderdeel van de training op weg naar succes en het voor-

komen van blessures ... // Lees meer

 

#FoamRoller #Hamstrings #Blessure #Preventie #Pro

NORDIC CURL: 70% MINDER KANS OP EEN HAMSTRING BLESSURE

 

De nordic curl is een goed aan te leren en redelijk eenvoudige krachtoefening, maar zorgt wel

voor een sterke vermindering van hamstringblessures. Dat is de uitkomst van een twee jaar

durend onderzoek van het Universitair Medisch Centrum Utrecht en de nationale voetbalbond

KNVB. De oefening is niet nieuw en staat ook in de F-11, een fitheidserie van de FIFA, de

wereldvoetbalbond ... // Lees meer

 

#Nordic #Curl #Hamstrings #Blessure #Preventie #Skills #Athlete

TIP: DOE DE AB WHEEL ROLL OUT VOOR EEN STERKE CORE

 

Een krachtig, sterk en atletisch lichaam ontwikkelen. Sneller en sterker worden. Meer

explosiviteit en power. Het risico op een blessure zo klein als mogelijk maken: Een sterke

posterior chain is essentieel voor het behalen van deze doelstellingen en verantwoordelijk

voor een atletisch lichaam met veel vermogen. De ab wheel roll out is één van de zwaarste

oefeningen voor de posterior chain die er bestaat. Deze 'old school' oefening is zelfs een

'positieve aanslag' op de buikspieren ... // Lees meer

 

#Compound #Abwheel #Rollout #Core #Abs #Posteriorchain #Rehab #Power #Strength

BETTER. STRONGER. FASTER. IT'S A CHOICE.

Wil je jouw prestaties naar een hoger niveau tillen: kies voor het verbeteren van

jouw skills door extra fysieke trainingen en geef blessures geen kans ... // lees meer

 

#POWER #STRENGTH #SPEED #BLESSUREPREVENTIE 

TIP: DOE DE COPENHAGEN PLANK EN VOORKOM EEN

LIESBLESSURE

 

De laatste tijd zijn er steeds meer voetballers die een liesblessure hebben opgelopen en daar-

door weer veel tijd op de bank moeten doorbrengen in plaats van op het mooie gras. Hoe kan

dit? En wat kun je doen om deze blessure te voorkomen ... // Lees meer

 

#Blessure #Preventie #Core #Groin #Copenhage #Plank #Liesblessure

TIP: OFF SEASON SOCCER CONDITIONING

 

De zomer staat voor de deur, het voetbalseizoen is zo goed als afgelopen en nu begint de

ideale periode om te werken aan persoonlijke doelstellingen op weg naar volgend seizoen.

Hierbij een vriendelijke boodschap over conditioning: Off season is here but use your f*ing

brains this summer!! Verspil geen waardevolle tijd, energie en moeite aan oefeningen die

geen transfer naar het voetbal hebben. Kies voor (conditioning) oefeningen die dezelfde

energiesystemen aanspreken als bij het voetbal ...  // Lees meer

 

#Offseason #Soccer #Conditioning #Strength #Hard work #Skills #Athlete #Pro

GEEF BLESSURES GEEN KANS:

PRE-HAB IS BETTER THAN RE-HAB

 

Een blessure voorkomen is altijd beter dan een revalidatie traject maar als sporter ben je op

fysiek gebied altijd kwetsbaar, dus is extra aandacht voor de pre-hab erg belangrijk. Erg veel

blessures zijn onnodig en absoluut te voorkomen. De one legged med ball slams voor sterke

enkels, de deadlift om een sterke posterior chain te ontwikkelen, de lateral lunge voor sterke

knieën, de nordic curl om de gevreesde hamstringblessure te voorkomen en de groin bridge

om de vervelende liesklachten te laten verdwijnen. Kies voor extra fysieke krachttraining en

geef blessures geen kans ... // Lees meer

 

#Prehab #Rehab #Blessures #Preventie #Herstel #Recovery #Talent #Hard work #Skills #Athlete #Pro