CUSTOM. TRAINING

#POWER #SPEED #STRENGTH

 

Het verbeteren van jouw skills door extra fysieke trainingen en geef blessures geen kans!

PERSOONLIJK PROGRAMMA

 

#NOTE #ABOUT #TRAININGSSCHEMA

 

Voetbal wordt gekenmerkt door vele explosieve acties: starten, stoppen, wenden en keren, springen

en landen, draaien en vele overige ‘chaotische’ bewegingen. Deze bewegingen moeten allemaal perfect

worden gecoördineerd om iedere actie tot een geslaagd einde te brengen.

 

Door al deze explosieve bewegingen is de impact op het houdings- en bewegingsapparaat groot en

om blessures te voorkomen zijn kracht- en stabiliteitstraining van groot belang!

 

Home / Blog / Sportspecifiek trainingsschema voor voetballers  

 

SPORTSPECIFIEK TRAININGSSCHEMA:

GET SOCCER STRONG + UPGRADE YOUR POWER

Geschreven door: Patric Verhoeven | Eastside Soccer Academy Nijmegen © All rights reserved ©

 

#GETSOCCERSTRONG

 

Kies voor een sportspecifiek trainingsschema op maat om jouw prestaties naar een hoger niveau te

brengen! Besteed niet alleen aandacht aan jouw sport, maar train om beter te worden. Zorg voor het

verbeteren van jouw skills door extra fysieke trainingen en geef blessures geen kans.

 

Meer power. Kracht ontwikkelen. Sterker & sneller worden met blessure-

preventie zijn de voordelen van een sportspecifiek programma.

 

Belangrijke punten van het programma zijn: het vergroten van (maximale) kracht, snelheid en explosiviteit,

efficiënter leren bewegen, preventie van blessures, het ontwikkelen van lineaire en laterale snelheids-

ontwikkeling, voetsnelheid en agility, ontwikkeling van power (kracht x explosiviteit) door functionele

krachttraining en het opbouwen van het sportspecifieke uithoudingsvermogen. Start Nu. GO!

 

#SOCCER #CUSTOM #SCHEMA

 

Een voetballer moet snel zijn, beschikken over goed voetenwerk, uithoudingsvermogen, kracht en power.

Vaak worden deze eigenschappen ondergewaardeerd en is er teveel aandacht voor het talent. Hoe moet je

trainen? Een voetballer hoort thuis in de gym! Zeker om bovenstaande eigenschappen te trainen. Als (pro)

voetballer moet je werken aan het vergroten van de EXPLOSIVITEIT en SNELHEID om meer POWER te

ontwikkelen. KRACHT X SNELHEID is POWER (vermogen) en dit is een belangrijk element voor een

voetballer. Zo snel mogelijk kunnen reageren. Met zoveel mogelijk kracht!

 

Het ontwikkelen van full body kracht maar met name de posterior chain

is van groot belang voor de ontwikkeling van POWER en SPEED.

 

Het ontwikkelen van extra spiermassa is vaak wenselijk maar overall is de doelstelling wel om ATLETISCH

te blijven. Geen bodybuilding-achtige ontwikkelingen zijn nodig. Meer snelheid en power om beter bestand

te zijn tegen jouw tegenstanders en tegen (chronische) blessures.

 

Start met een effectieve, dynamische warming up om de hartslag en lichaamstemperatuur te verhogen.

Het vasculaire systeem activeren om het lichaam voor te bereiden op de krachttraining. De belangrijke

elementen waar wij aandacht aan besteden zijn: Mobiliseren van de wervelkolom met de foam roller,

self myofascial release technieken, met name gericht op de kruisbanden, quadriceps, hamstrings,

kuiten en bilspieren.

 

Het risico op een blessure zo klein als mogelijk maken: De posterior

chain is essentieel voor het behalen van deze doelstellingen en

verantwoordelijk voor een atletisch lichaam met veel vermogen.

 

Dynamische stretch & mobility oefeningen gericht op de heupspieren, hamstrings, spinal erectors,

borstspieren en schouders. Knieën laten bewegen in full range of motion. Mobility werk voor voldoende

lenigheid. Het activeren van de bilspieren, posterior chain, anterior chain en het centrale zenuwstelsel

is een must. Sterke rompspieren zijn nodig want als deze niet sterk genoeg zijn dan kun je ook nooit

voldoende kracht, snelheid en explosiviteit leveren. Het lichaam is dan simpelweg te zwak om (top)

prestaties te kunnen leveren en de kans op een blessure is groot.

 

De squat, hinge, lunge, push, pull en carry zijn de zes essentiële bewegingen die aanwezig moeten

zijn in een krachttrainingsprogramma. Het uitvoeren van deze zes bewegingen voldoet aan de overgrote

meerderheid van de behoeften van de meeste sporters. Samen zullen ze het hele lichaam ontwikkelen

en vele manieren van (atletische) prestaties verbeteren.

 

Het is belangrijk om KRACHT te ontwikkelen, die je kunt ‘omzetten’

naar acties tijdens wedstrijden.

 

Elke beweging waarbij spelers explosief van hun plaats komen, komt voort uit het omzetten van kracht

naar explosiviteit. Dit heet ook wel de TRANSFER, er moet sprake zijn van een meerwaarde. Trainen met

een concreet doel voor ogen. In het geval van krachttraining voor voetballers wil je dat spieren zodanig

worden getraind dat het de voetbalprestaties ten goede komt.

 

Naast de kracht moet er ook aandacht zijn voor het uithoudingsvermogen van de spieren, de gewrichten

en pezen aanspreken door plyometrische oefeningen voor KRACHT & POWER in de drie verschillende

vormen van beweging: bi-lateral, uni-lateral & multi directional. Het trainen van de energie systemen

is nodig. Voetballers maken gebruik van alle drie de energiesystemen maar de individuele bijdrage

verschilt per systeem. Het is aan te raden om de meest dominante systemen te trainen.

 

De ONTWIKKELING van een voetballer is jaar in, jaar uit een boeiend proces. Of het nu gaat om de

voorbereiding op het nieuwe seizoen, halverwege het seizoen (in season), de weg naar de play-offs

(nacompetitie voor promotie/degradatie) of de start van het off season het is altijd belangrijk om

te werken aan jouw lichaam. Van performance tot herstel en alles daartussen.

 

Wij helpen voetballers te doen waar zij het beste in zijn door te doen

waar wij het beste in zijn. POWER, STRENGTH en SPEED zijn voor een

voetballer de sleutel naar SUCCES!

 

Een sterke speler kan sneller rennen, hoger springen, harder schieten, heeft en betere wendbaarheid en

is beter bestand tegen blessures. Geef blessures geen kans door je lichaam zo goed te trainen dat er voor

jou geen weken bivakkeren op de bank bijzit. Sterker worden en het vergoten van de power output maken

het lichaam veel beter bestand tegen de invloeden van buitenaf.

 

Het is tijd om indruk te maken en te vechten voor je plek, want als jij

dat niet doet, doet iemand anders het wel.

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

 

 

De betaling van het programma verloopt via onze officiële, SSL beveiligde webshop van de CCV (NL) middels

het veilige betalingssyteem van iDEAL en/of via Bancontact/Mister Cash voor betalingen vanuit België.

 

Het is een éénmalige betaling en er is géén sprake van een abonnement en/of contract.

 

Voor vragen en/of opmerkingen:  

 

Eastside Soccer Academy (onderdeel van Eastside Performance Nijmegen)

van Rosenburgweg 10

6537 TM Nijmegen, The Netherlands

 

T: +31 (0) 24 3661489

 

M: info@eastsideperformance.nl