© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

PROGRAM. EASTSIDE SYSTEM

Home / Blog / Eastside Performance Training Systems / Become Strong and Awesome: The series      

 

BECOME STRONG & AWESOME: THE SERIES

Geschreven door: Patric Verhoeven | Eastside Performance Nijmegen © All rights reserved ©

BECOME STRONG & AWESOME

#Hypertrophy #Strength #Power

 

Het combineren van 'show and go' met functionele kracht is het succes waar men naar streeft.

 

CHECK OUT THIS NEW PROGRAM!

TIME TO BURN FAT, BUILD MUSCLE, GET LEAN & MEAN

 

Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren

van nieuwe spiergroei, het vergroten van mobiliteit en stabiliteit, een

hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen van een atleet

ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers!

 

Het combineren van 'show and go' met functionele kracht is het succes waar men naar streeft en

dit alles zonder (chronische) blessures is een resultaat waar je geen 'nee' tegen zegt!

 

Is het mogelijk om dit resultaat te behalen? Absoluut! Yes! Maar om dit succes te behalen zijn de reguliere

bodybuilding-achtige split schema's niet de beste optie! Desondanks is dit toch nog steeds de meest

toegepaste en populaire methode maar met betrekking tot bovenstaande doelstellingen is het zelfs één

van de minst effectieve manieren van trainen met het grootste risico op (chronische) blessures.

 

Daarbij moeten de gebruikelijke fitness machines, isolatie oefeningen en pump work-outs niet de

voorkeur krijgen en ook moeten de trainingen niet per spiergroep worden ingedeeld.

 

HET LICHAAM MOET FUNCTIONEREN ALS ÉÉN GEHEEL.

ALS ÉÉN TEAM. ALS ÉÉN MACHINE!

 

Voor een sterk, snel en atletisch lichaam zonder klachten en blessures moet je kiezen voor

oefeningen die zorgen voor power (kracht x snelheid), explosiviteit en stabiliteit. Het hart is

de belangrijkste spier van het lichaam, deze moeten we dan ook zeker trainen en daarom is

het element van conditioning onmisbaar.

 

You can't go wrong with strong! Kracht is en blijft de basis voor een sterk lichaam zonder klachten.

Maak gebruik van losse materialen en kies voor compound oefeningen als de deadlift, squat, bench-

press, overhead press, bent over row, push up's en pull up's.

 

De deadlift, squat en overhead press voor kracht, sprinten voor power, de power clean voor

explosiviteit, de farmers walk voor kracht-uithoudingsvermogen en de rope battle in combinatie

met de barbell thrusters ter conditioning.  

 

Uiteraard mogen de oefeningen met het eigen lichaamsgewicht niet ontbreken in jouw programma!

 

Dit programma is de perfecte mix van sterker worden, kracht ontwikkelen,

atletisch vermogen opbouwen, een hoge vetverbranding creëren en het

uithoudingsvermogen sterk verbeteren.

 

Hoe moet ik dit programma zien: Ik beschouw dit programma als een ‘nieuwe’ vorm van trainen en in

tegenstelling tot de meeste reguliere trainingen waar vooral aandacht wordt besteed aan slechts één

onderdeel van training, in de meeste gevallen hypertrofie, is dit programma veel uitgebreider en vooral

gericht op een atletisch en all-round sterk lichaam zonder klachten en blessures.

 

Bedenk even hoe een American footballer eruit ziet, of een UFC fighter of een Olympische sprinter: deze

mannen zijn allemaal sterk, explosief, gespierd en hebben een laag vetpercentage. Ondanks bovenstaande

feiten ligt de doelstelling niet op het breken van records bij de squat of bij het bankdrukken.

 

KRACHT, SNELHEID, EXPLOSIVITEIT & UITHOUDINGSVERMOGEN

 

Wil jij slechts trainen voor hypertrofie om zoveel mogelijk spiermassa te ontwikkelen zonder aandacht

voor ander onderdelen dan is dit programma niet geschikt voor jou. Als jij een powerlifter bent en jouw

enige doelstelling is om zoveel mogelijk kilo’s te kunnen verplaatsen dan is dit programma ook niet

geschikt voor jou ...

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te

ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op

te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit

programma absoluut geschikt voor jou!

 

WAT IS UNIEK

 

Ik werk in dit programma niet met slechts één methode: Het trainen van meervoudige (strength) kwaliteiten

in het hetzelfde programma heeft veelal mijn voorkeur. De belangrijkste zijn de maximale kracht (max effort),

explosiviteit (dynamic effort) en de hypertrofie methode (repetition effort).

 

Maximal effort methode: Er wordt een gewicht gebruikt dat dicht bij de 1RM ligt.

 

Dynamic effort methode: Een niet maximaal gewicht wordt gebruikt met maximale snelheid.

 

Repetition effort methode: Een niet maximaal gewicht wordt gebruikt waarbij de herhalingen tot

failure (uitputting) worden gedaan.

 

What else: Er is sprake van een logische opbouw en wekelijkse progressie inclusief zeer effectieve

supersets en/of trisets. Het gehele programma bestaat uit: Soft tissue work, dynamic warming up,

power drills, medicine ball work, strength training, active recovery, joint savers, fillers & primers,

energy systems training en metabolic finishers.

 

Een effectieve warming up is onmisbaar en bestaat niet uit wat high-tech-arm-zwaai-bewegingen. Het

lichaam moet hier worden voorbereid op de training en daarbij is er in dit programma geen plaats voor de

standaard 3 sets van 8-10 herhalingen met telkens een pauze tussen de sets.

 

De metabolic finishers hebben een enorme impact op het spierenstelsel, het centrale zenuwstelsel en

het cardiovasculaire systeem. In positieve zin wel te verstaan! Om na en tijdens elke set te herstellen

moet het lichaam veel (opgeslagen) kcal/energie verbruiken om weer in de normale staat terug te

komen, maar omdat dit een interval methode is moet het lichaam continu blijven werken en dus ook

veel kilocaloriën verbranden. Het lichaam zal enorm hard moeten werken om zich aan te passen.

 

Get ready to take your physique and conditioning to the next level.

 

Burn a lot of calories without sacrificing muscle size or strength.

 

Start now with part 1!

Eindelijk beschikbaar en één van de beste programma's die ik ooit heb ontwikkeld. Opgesteld vanuit mijn visie en naar de

hybrid strength & conditioning is dit programma totaal anders dan je tot nu toe hebt ervaren. Dit e-book bevat een compleet

fitness programma met trainingen die jij kunt uitvoeren in jouw gym. Uiteraard ontbreekt een effectieve warming up niet en

daarbij is er ook de nodige aandacht voor de voeding.

 

Er is sprake van een logische opbouw inclusief progressie en het gehele programma bestaat uit de volgende onderdelen:

soft tissue work, dynamic warm up, power drills, medicine ball work, strength training, active recovery, joint savers,

energy systems training (conditioning) en metabolic finishers.

 

Dit is een compleet fitness programma met trainingen die jij kunt uitvoeren in jouw gym. Er zijn geen 'speciale' materialen

nodig. Halters, dumbells en een pulley station zijn voldoende. Uiteraard ontbreekt een effectieve warming up niet en daarbij

is er ook de nodige aandacht voor de voeding. Start now and become strong and awesome!

 

Programma type = Strength, Power, Hypertrophy, Conditioning

 

Programma duur = 8 weken (Herhaalbaar)

 

Programma indeling = 4 x p/week (Upper body push, Lower body, Upper body pull, Conditioning)

 

 

De betaling van het persoonlijke trainingsschema verloopt via onze officiële webshop van de CCV (NL)

middels het veilige betalingssyteem van iDEAL en Bancontact/Mister Cash voor betalingen vanuit België.

 

Het is een éénmalige betaling en er is géén sprake van een abonnement of contract.  

 

Eastside Performance Nijmegen - PT_Nijmegen (Patric Verhoeven)

van Rosenburgweg 10

6537 TM Nijmegen, The Netherlands