© Eastside Performance Nijmegen - Est. 2009

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

PROGRAM. EASTSIDE SYSTEM

Home / Eastside Performance Training Systems / Rug Rehab Protocol      

 

RUG REHAB PROTOCOL

Geschreven door: Patric Verhoeven | Eastside Performance Nijmegen © All rights reserved ©

RUG REHAB PROGRAMMA

#METHODE #STUART #MCGILL

 

Rugklachten zijn 'absoluut' geen reden

om te stoppen met bewegen en/of

trainen. Integendeel!

 

#NOMOREBACKPAIN

 

Rugklachten zijn 'absoluut' geen reden om te stoppen met bewegen en/of trainen. Integendeel, met de

juiste oefeningen kunnen deze rugklachten worden verholpen. Mijn werkwijze is o.a. gebaseerd op de

methode van dr. McGill en in dit programma wordt de wetenschap naar de sportwereld vertaald.

 

In dit programma is er de vertaling van de wetenschap (dr. Stuart

McGill) naar de sportwereld.

 

Belangrijke punten van het rug rehab programma zijn: de oorzaak van de pijn wegnemen en correct leren

bewegen, het versterken van de rompspieren, het ontwikkelen van meer uithoudingsvermogen in de rug-

spieren en het herstellen van de balans tussen deze spieren. Het verhelpen van het Lower crossed

syndrome (Janda) is een belangrijk element en er is de wetenschappelijke progressie van dr. McGill

op weg naar een sterk lichaam zonder rugklachten.

 

#NOTE

 

Herstellen van de balans tussen de rompspieren is belangrijk en daarbij het sterker maken van de

rompspieren. Met name de m. multifidus spier. De rugspieren moeten we niet ontzien maar juist op

een goede manier aanspreken, belasten en trainen. Daarbij moeten de rugspieren naast (veel) spier-

uithoudingsvermogen ook over voldoende flexibiliteit en mobiliteit beschikken. Het leveren van

stabiliteit en het weerstaan van kracht zijn belangrijke functies van de rugspieren.

 

Vanuit dit programma is er aandacht voor de gehele posterior chain en core unit, de belangrijkste

spieren om te onthouden zijn: rugspieren, bilspieren, heupspieren, buikspieren en de hamstrings.

 

De primaire doelstelling van dit programma richt zich op het sterker maken van de rompspieren en

het herstellen van de balans tussen de rompspieren: het lower crossed syndrome.

 

In samenhang met de primaire doelstelling is het ontwikkelen van een sterk lichaam met een goede

en rechte houding ook het gevolg van core strength & stability training. Het aanleren van de hip hinge,

een rechte rug en het zelf bewust aanspannen van de rompspieren zijn belangrijke punten die ook in dit

trainingsschema worden uitgelegd. Daarbij bevat dit programma absoluut GEEN nutteloze crunches en

sit up's die zeer slecht voor de wervelkolom en tussenwervelschijven zijn. Tevens is er ook geen plaats

voor het gebruik van machines.

 

 

De betaling van het Rug Rehab Programma verloopt via onze officiële webshop van de CCV (NL) middels

het veilige betalingssyteem van iDEAL en Bancontact/Mister Cash voor betalingen vanuit België.

 

Het is een éénmalige betaling en er is géén sprake van een abonnement of contract.  

 

Voor vragen en/of opmerkingen kunt u terecht bij:

 

Eastside Performance Nijmegen // PT_Nijmegen // Patric Verhoeven

van Rosenburgweg 10

6537 TM Nijmegen, The Netherlands

 

Tel: 024-3661489

 

E-mail: info@eastsideperformance.nl

 

Inschrijving K.v.K Nijmegen 09184722

 

ABN AMRO BANK: NL 62 ABNA 055.46.64.844

 

IBAN: NL 62 ABNA 0554664844

 

BIC: ABNANL2A

 

1) Dynamische warming up

 

2) De hip hinge in de praktijk

 

3) De bridge inclusief progressie

 

4) Dr. Stuart McGill "big three progressie"

 

5) De push up (techniek & progressie)

 

6) Fix your core 6-week basic protocol (week 1-6)

 

7) Dr. Stuart McGill "big three don't do's"

 

8) Trainingsschema, fase 2 (week 6-12)

 

9) Trainingsschema, fase 3 (week 12-18)

 

10) Online ondersteuning/begeleiding

 

WORKSHOP

 

Kies voor een individuele workshop inclusief het Rug Rehab Protocol ... // Lees meer

 

READY TO GET STARTED?

 

Het is tijd voor verandering! Vergeet oefeningen als sit up's en crunches om sterke buikspieren te

ontwikkelen. Gebruik geen machines die een 'kromme' rug stimuleren! Werk met het eigen lichaams-

gewicht en gebruik losse materialen als halters en dumbbells. Relatief nieuwe materialen als de TRX,

kettlebells en de Swiss ball zijn ook prima opties en met dit programma weet je precies wat je wel

moet doen!

 

Middels dit programma werk je stapsgewijs aan het ontwikkelen van een juiste lichaamshouding en

het sterker maken van de rompspieren om de rug belastbaarder te maken. Core strength & stability

training als onderdeel van de functionele krachttraining zorgt ook voor een aanzienlijke verbetering

van de algehele fitheid zodat je in het dagelijks leven beter kunt functioneren.

HET GEHELE PROGRAMMA BESTAAT UIT: