GEEF BLESSURES GÉÉN KANS!

Geef blessures géén kans door je lichaam zo goed te trainen dat er voor jou geen weken bivakkeren op de bank bijzit. Sterker worden en het vergoten van de power output maken het lichaam veel beter bestand tegen de invloeden van buitenaf.


BLESSURE PREVENTIE


Een blessure voorkomen is beter dan revalidatie. 


Als sporter ben je op fysiek gebied altijd (zeer) kwetsbaar, dus een goede voorbereiding is zeer belangrijk om het risico op een (chronische/acute) blessure zo klein mogelijk te houden. Immers, niets is zo beangstigend voor een sporter als een blessure. Weken of zelfs maanden uit de roulatie, je conditie en spieren die je lijdzaam moet zien aftakelen en jezelf doodevervelen op de bank. Niks aan.

 

VOORKOMEN IS BETER DAN GENEZEN

 

Niemand wil in een een horizontale positie belanden met een verzwikking, scheuring of breuk. Een blessure is nooit welkom en kan behoorlijk roet in het eten gooien bij het bereiken van jouw doelen en dit wil je niet. De (ervaren) bankzitters weten het, er is niets zo erg als stil moeten zitten terwijl je zou willen sporten en het bekijken van jouw teamgenoten vanaf de zijkant is niet prettig. Daarom, voorkomen is beter dan genezen.

MAAR ... IK HEB NERGENS LAST VAN?!

 

Zolang sporters géén problemen hebben in de vorm van klachten en/of blessures hoor je ze nooit klagen, maar daardoor zijn veel sporters helaas wel te laat omdat er pas actie word ondernomen als er sprake is van een klacht cq blessure. Pre-habilitatie is beter dan re-validatie en heel veel blessures zijn te voorkomen!

 

HET HOE-EN-WAT OMTRENT BLESSURES

 

Een blessure heeft vaak te maken met een (te) zwak lichaam en/of te zwakke spieren die op een gegeven moment de belasting niet meer aankunnen. Dit kan bijvoorbeeld zorgen voor een spierscheuring. Door een overbelasting van bepaalde spieren ben je al een tijdje bezig met het 'maken' van een blessure, alleen dat merk je niet en daardoor heb je dan inderdaad nog nergens last van. Maar, op een gegeven moment kan het lichaam deze belasting niet meer aan en ontstaat de blessure. Dit uit zich vaak bij een actie en/of een sprong waardoor een gedeeltelijk of complete spierscheuring ontstaat. Daarnaast komt het ook heel vaak voor dat de blessure zich zal uiten bij een beweging en niet eens bij lichamelijk contact met de tegenstander.

GEEF BLESSURES GÉÉN KANS

 

Geef blessures geen kans door je lichaam zo goed te trainen dat er voor jou geen weken bivakkeren op de bank bijzit. Sterker worden en het vergoten van de power output maken het lichaam veel beter bestand tegen de invloeden van buitenaf.

 

Oefeningen die de stabiliteit, mobiliteit en flexibiliteit vergroten, verkleinen de kans op een blessure en je wordt sterker en sneller. Bij de meeste explosieve sporten zijn met name de gewrichten (enkel, knie, heup) de meest kwetsbare plekken en bij de spieren zijn de hamstrings een groot probleem maar door sportspecifieke krachttraining kun je het risico van een blessure aanzienlijk verkleinen.

 

VEEL BLESSURES ZIJN GÉÉN PECH EN/OF TOEVAL

 

Spierblessures (met name de hamstrings) zijn gewoon NIET nodig en kunnen voorkomen worden, maar daar moet je wel wat voor doen!

 

Als je niks en/of te weinig doet dan is er altijd die mooie garantie op een blessure en dat zal altijd slechts een kwestie van tijd zijn. Geef klachten/blessures geen kans en start met sportspecifieke krachttraining.

READY TO GET STARTED


Bij de Eastside Soccer Academy zijn wij gespecialiseerd in sportspecifieke krachttraining en in de (P)re-hab. Wij kunnen jou helpen met het herstelproces en wij besteden veel aandacht om blessures in een later stadium te voorkomen.


Door een persoonlijke screening van de bewegingspatronen kunnen wij jouw beperkingen herkennen en actie ondernemen middels specifieke oefeningen. 

GRATIS TRY OUT


Bereid je voor en train op het hoogste niveau om te veranderen van een goede speler in een briljante speler.


Geef jezelf  hier direct op voor de GRATIS TRY OUT en maak kennis met de sportspecifieke training bij de Eastside Soccer Academy.


So what are you waiting for? Call or email us TODAY and get started!

3 MAANDEN TRAINEN MET €50 KORTING

START nu en profiteer van deze actie!


PROGRAMMA'S


Hard work beats talent, when talent doesn't work hard!

KRACHTTRAINING

Sterker, sneller, explosiever, wendbaarder en uiteraard als blessure preventie. Sterke rompspieren zijn de fundering en liggen aan de basis van krachtige en snelle acties.

IN SEASON TRAINING

Sportspecifieke krachttraining tijdens het seizoen is nodig en er is enorm veel winst te behalen. Sterk, fit en explosief blijven tijdens het seizoen met daarbij het voorkomen van (chronische) blessures zijn de belangrijkste voordelen.

OFF SEASON TRAINING

Gebruik de zomerstop om te investeren in jezelf. Kies voor extra fysieke krachttraining en zorg voor een optimale voorbereiding op het nieuwe seizoen. Off season training for in season succes!

BLESSURE PREVENTIE

Geef blessures géén kans door je lichaam zo goed te trainen dat er voor jou geen weken bivakkeren op de bank bijzit. Sterker worden en het vergoten van de power output maken het lichaam veel beter bestand tegen de invloeden van buitenaf.