MAKE YOUR STRONG STRONGER #POWER 


BECOME A BETTER SOCCER PLAYER


Snelheid, power en kracht zijn essentieel voor het atletisch vermogen van een voetballer. Bij elke actie van de spelers komt kracht kijken. Denk aan explosief van je plek komen en accelereren tot een volle sprint waarbij je ook nog eens ergens van richting moet veranderen. Kracht helpt spelers niet alleen bij 1-tegen-1 duels en het afschermen van de bal maar ook om spelers weerbaar te maken en blessures te voorkomen.


Het huidige moderne spel is explosief en snel waarbij snelheid en kracht hand in hand gaan. Hoe sterker de speler, hoe sneller ze zijn. Sterke spelers kunnen meer hebben, de weerstand is groter, waardoor zij minder snel last krijgen van blessures en beter kunnen omgaan met (zware) trainingen. Als je jezelf naar een hoger niveau wilt brengen is het dus ontzettend belangrijk dat je werkt aan de ontwikkeling van je snelheid, power en kracht.

POWER

 

Elke beweging waarbij spelers explosief van hun plaats komen, komt voort uit het omzetten van kracht naar explosiviteit. Dit heet ook wel de transfer, er moet sprake zijn van een meerwaarde. Je moet trainen met een concreet doel voor ogen. In het geval van krachttraining voor voetballers wil je dat spieren zodanig worden getraind dat het de voetbalprestaties ten goede komt.

 

Sterker en gespierder worden maakt je op zich namelijk niet direct een betere voetballer. Zo kun je als voetballer wel je quadriceps (bovenbeenspieren) trainen, maar je gaat er niet harder van schieten en de gemiddelde veldspeler heeft bij opgezwollen biceps eveneens niet direct baat.

 

De kunst is om kracht (power) te ontwikkelen, die je kunt ‘omzetten’ naar acties tijdens wedstrijden.

 

Wij besteden dan ook veel tijd aan het observeren van bewegingen van de spelers hoe efficiënt en effectief ze zijn, vervolgens vertalen we dat naar oefeningen in de gym om die specifieke bewegingen te trainen met extra gewicht zodat ze iedere keer sterker en explosiever worden zodat ze er op het veld hun voordeel mee doen.

 

Hier bij de Eastside Soccer Academy doen wij verschillende oefeningen met en zonder gewicht om power te kunnen laten zien op het veld.

 

De oefeningen die wij hebben geselecteerd voor deze fase trainen zowel het boven- en onderlichaam als de rotatie. Deze oefeningen bestaan uit explosieve bewegingen met relatief weinig gewicht zodat ze zo snel mogelijk uitgevoerd kunnen worden. De focus ligt hier op een snelle uitvoering.

STRENGTH

 

Voor een voetballer is trainen met de bal uiteraard enorm belangrijk, maar een andere prioriteit is sterker worden.

 

Als je sterk in de gym bent, ben je sterk op het veld. De kracht van de spelers beïnvloed hun manier van trainen en hoe sterk ze zijn in 1-tegen-1 duels. De jongens moeten hun trainingsschema volgen en ontdekken hoe sterk zij kunnen worden. Daarbij integreren wij ook oefeningen die gericht zijn op het ontwikkelen van mobiliteit en stabiliteit van de gewrichten zodat de kans op blessures (zeer) klein is.

 

Wij trainen niet alleen het boven- en onderlichaam, maar ook de verbinding (core) tussen deze lichaamsdelen, zodat de spelers stabiel en sterk blijven en kracht vanuit het onderlichaam naar het bovenlichaam kunnen overbrengen. Dit helpt de spelers op het veld bij hun loopacties en bij het genereren van power, kracht en snelheid op het veld.

 

Sportspecifieke krachttraining (functionele fysieke training) met als doel het vergroten van vermogen (kracht x snelheid), waarin dezelfde gewrichten worden aangesproken als in de sportpraktijk, maakt sporters sneller en explosiever en geeft ze dus een voorsprong ten opzichte van anderen.

 

Explosiviteit is een wapen, vaak van doorslaggevend belang bij beslissende acties in de wedstrijd.

 

Eerder bij de bal zijn dan je tegenstander, hoger kunnen springen, sneller van richting kunnen veranderen, sterker zijn in de duels en minder blessuregevoelig zijn, is een absolute meerwaarde voor sporters.

#TRAIN #SPORTSPECIFIEK

 

Train zo veel mogelijk zonder ondersteuning, train vooral met losse materialen, train iedere workout explosief, richt je op samengestelde bewegingen, besteed altijd aandacht aan de mobiliteit en flexibiliteit en maak gebruik van conditioning.

Snelheid en kracht gaan hand in hand. Hoe sterker de sporter, hoe sneller ze zijn. Sterke spelers kunnen meer hebben, de weerstand is groter, waardoor zij minder snel last krijgen van blessures en beter kunnen omgaan met de trainingen.

 

KRACHT X SNELHEID = VERMOGEN

 

Om jouw prestaties naar een hoger niveau te brengen is het zeer belangrijk dat je werkt aan de ontwikkeling van power, snelheid en kracht door middel van extra fysieke training met de begeleiding van experts op dit gebied.

 

Wij zijn gespecialiseerd in het bieden van sportspecifieke krachttraining aan sporters die serieus zijn in het verbeteren van hun algehele performance.

PROGRAMMA

 

Wij maken gebruik van een proces bestaande uit drie stappen om betere sporters te ontwikkelen.

 

1. Wij beoordelen en testen het lichaam in een sportspecifieke omgeving. Het is ons doel om uit te zoeken hoe jij beweegt om zo, in combinatie met jouw sterke en zwakke punten, een op maat gemaakt programma te creëren.

 

2. Wij ontwikkelen een individueel programma dat specifiek is ontworpen voor de sporter. De behoeften van sporters hangen uiteraard sterk af van de sport die beoefend wordt en daarin de persoonlijke doelstellingen. We zullen een programma creëren dat hun doelen als sporter bevat en deze combineert met de specifieke onderdelen die nodig zijn om hun sportprestaties naar een hoger niveau te tillen.

 

3. Wij hebben de gym en de coaching! Het beste programma op papier is niets waard zonder goede coaching. Met een oog voor detail voor iedere beweging zorgen wij ervoor dat jij alles met een goede techniek uitvoert.

READY TO GET STARTED

 

Willekeurig een aantal spieren trainen in de sportschool is iets compleet anders dan het volgen van sportspecifieke krachttraining middels een persoonlijke periodisering gericht op het verbeteren van jouw prestaties! Ondoordacht met krachttraining aan de slag gaan kan averechts werken, met blessures als uiterste consequentie.

 

Kortom, voetballers horen thuis in de gym maar je moet wel functioneel trainen en niet als een bodybuilder. De mooie glimmende high-tech machines zijn er NIET voor jou! Er moet een persoonlijke periodisering worden gemaakt van waaruit jij kunt werken met persoonlijke trainingsschema's.

SNELLER, STERKER & EXPLOSIEVER

 

Is het jouw doelstelling om sneller, sterker en explosiever te worden dan kan de krachttraining hierin een zeer groot verschil maken en de Eastside Soccer Academy bied professionele begeleiding om te werken aan deze doelstellingen.

 

Vanuit onze visie werken wij met een dynamische trainingsmethode gericht op het vergroten van de maximale kracht, explosiviteit en snelheid maar je bent slechts zo sterk als jouw zwakste schakel dus daarbij besteden wij ook veel aandacht aan het verhelpen en voorkomen van blessures.

TALENT AIN'T ENOUGH

 

Wij zijn gespecialiseerd in het bieden van innovatieve prestatie verbeteringsstrategieën voor voetballers van alle niveaus. In deze continu veranderende wereld wordt de fysieke vraag die op het lichaam geplaatst wordt constant gemanipuleerd en verhoogd. Het is onze missie om niet alleen individuen te ondersteunen in het voldoen aan deze vraag, maar we streven ook om voetballers te helpen om nieuwe prestatienormen in hun sport te bereiken.

 

GET SOCCER STRONG

 

Ben je op zoek naar meer POWER, KRACHT en SNELHEID dan is de extra fysieke training bij de Eastside Soccer Academy jouw beste optie!

 

GRATIS TRY OUT

 

Geef jezelf  hier direct op voor de GRATIS TRY OUT en maak kennis met de sportspecifieke training bij de Eastside Soccer Academy.

 

So what are you waiting for? Call or email us TODAY and get started!

3 MAANDEN TRAINEN MET €50 KORTING

START nu en profiteer van deze actie!


WHAT'S YOUR GOAL?


"Talent without working hard is nothing!"  - Cristiano Ronaldo

SPORTSPECIFIEKE KRACHTTRAINING

STERKER worden, een grote toename van POWER (kracht x snelheid), het ontwikkelen van EXPLOSIVITEIT en SNELHEID, meer stabiliteit en mobiliteit, een verbetering van het kracht-uithoudingsvermogen, een betere coördinatie en balans, blessure preventie en een sneller herstel zijn het directe gevolg van de extra sportspecifieke krachttraining.

POWER = KRACHT x SNELHEID

POWER (EXPLOSIVITEIT) is een belangrijk wapen en vaak van doorslaggevend belang bij (beslissende) acties in de wedstrijd. Eerder bij de bal zijn dan je tegenstander, hoger kunnen springen, sneller van richting kunnen veranderen, sterker zijn in de duels en minder blessuregevoelig zijn, is een absolute meerwaarde voor sporters.

SNELHEID & WENDBAARHEID

SNELHEID is voor een voetballer een enorm belangrijk wapen en daarbij is het vermogen om zo snel mogelijk van richting te veranderen ook een onmisbare factor. Voetbal is een onvoorspelbare 'chaotische' sport en bestaat uit korte en explosieve acties. Verspil géén waardevolle tijd, energie en moeite aan oefeningen die géén transfer naar het voetbal hebben!