MAKE YOUR FAST FASTER


UPGRADE YOUR POWER & BECOME A BETTER ATHLETE


De snelheid en versnelling zijn zeer belangrijke wapens voor een voetballer. Hoe sneller de maximale snelheid behaalt kan worden, hoe beter en dit is allemaal te ontwikkelen door de fysieke training. Je kunt jezelf trainen om hoger te kunnen springen en sneller te kunnen accelereren, sprinten en rennen en om zo snel mogelijk te kunnen reageren.


Het zo snel mogelijk bereiken van een hoge snelheid is belangrijk in het voetbal waarbij het draait om ons lichaam in een bepaalde richting te laten versnellen. Het zo snel mogelijk van richting kunnen veranderen is vaak van groter belang en dit noemen we de agility. Hoe snel is een speler in situaties die vragen om snelle en vaak onverwachte wendingen.


Bij een explosieve sport zoals voetbal, is het vaak niet heel erg belangrijk om de snelste in een rechte lijn te zijn. Een speler hoeft maar zelden in een lange rechte lijn zo snel mogelijk te rennen, het is veel belangrijker om zo snel mogelijk explosieve bewegingen voorwaarts, achterwaarts en zijwaarts te kunnen maken. Een sprint afgewisseld met een complete stop en een verandering van richting. 

EXPLOSIVE SPEED

 

De snelheid en versnelling zijn zeer belangrijke wapens voor een voetballer. Hoe sneller de maximale snelheid behaalt kan worden, hoe beter en dit is allemaal te ontwikkelen door de fysieke training. Je kunt jezelf trainen om hoger te kunnen springen en sneller te kunnen accelereren, sprinten en rennen en om zo snel mogelijk te kunnen reageren.

 

Zoveel mogelijk kracht kunnen leveren binnen 1 seconde.

 

Het zo snel mogelijk bereiken van een hoge snelheid is belangrijk in het voetbal waarbij het draait om ons lichaam in een bepaalde richting te laten versnellen. Het is dus belangrijk om je vermogen te verbeteren, waarbij de factor tijd een belangrijke rol speelt.

 

De behendigheid (agility) is ook een belangrijke factor bij het spelen van voetbal. Zo zal een voetbalspeler gemiddeld elke 2-4 seconden veranderen van looprichting en zal hij gemiddeld 1200-1400 veranderingen maken gedurende een volledige wedstrijd. Hoe sneller en hoe vaker een voetballer dit kan doen, hoe beter uiteraard.

SPEED IS THE ULTIMATE WEAPON IN ATHLETICS

 

De voetballers van de Eastside Soccer Academy zie je dan ook steeds sneller en sneller worden. We gebruiken een serie oefeningen en protocollen om snelheid te ontwikkelen vanaf de basis die start met acceleratie. Het middelpunt waar we acceleratie omzetten tot topsnelheid en dan oefeningen die het afmaken. We gebruiken deze oefeningen om motorische automatismen aan te leveren die zich uitbetalen op het veld.

 

De 'ground force production' is zeer belangrijk maar het aanleren van de biomechanische technieken zijn onmisbaar.

 

Samen zijn dit de eerste stappen op weg naar meer power en een hogere (top)snelheid. Deze eigenschappen zijn het directe gevolg van meer kracht en daarom moeten sporters sterker worden en aandacht besteden aan het ontwikkelen van een atletisch lichaam.

 

AGILITY TRAINING

 

Een belangrijk onderdeel waar we aan werken in de voorbereiding is de wendbaarheid (agility), in de zin van hoe snel kun je op de juiste plek komen en van richting kunnen veranderen. Jouw vermogen om je tegenstander af te schudden en dan snel van richting te veranderen kan voor jou het verschil maken tussen succesvol en niet succesvol zijn.

Het veranderen van richting (motoriek) en het waarnemen wat te maken heeft met snel een besluit kunnen maken zijn de twee belangrijke elementen van de agility training.

 

WAT IS DE AGILITY?

 

Agility staat voor de kwaliteit van de snelheid die je kunt leveren en daarom is deze trainingsvorm een erg belangrijk onderdeel bij een explosieve sport als voetbal, waarbij een speler snel moet zijn bij situaties die vragen om snelle en vaak onverwachte wendingen.

 

Bij een sport als voetbal is het niet heel erg belangrijk om de snelste in een rechte lijn te zijn. Een speler hoeft maar zelden in een lange rechte lijn zo snel mogelijk te rennen en zelfs als dit toch een keer voorkomt dan eindigt deze sprint met een stop waarbij je weer zo snel mogelijk van richting moet veranderen en vervolgens weer een andere richting op moet sprinten!

 

De snelheid waarmee een speler dit zo snel mogelijk kan doen bepaald de kwaliteit van de speler en de prestaties die een speler kan leveren. De agility (wendbaarheid) van een speler is het meest belangrijke onderdeel voor een sporter bij een explosieve sport als voetbal.

 

VOORWAARTS. ZIJWAARTS. ACHTERWAARTS.

 

Je hebt het vermogen nodig om zo snel mogelijk van richting te kunnen veranderen. Je moet kunnen starten, stoppen, draaien en weer starten in een fractie van een seconde! Doe je dit sneller dan je tegenstander dan heb je al veel voordeel, de bedoeling is om de tegenstander te snel af te zijn zodat de tegenstander elke keer te laat is.

 

Je moet als speler kracht kunnen omzetten naar vermogen om zo snel mogelijk van richting te kunnen veranderen.

 

Het vermogen van je lichaam om die kracht te kunnen omzetten naar explosief sprinten, remmen, van richting veranderen en weer weg sprinten in een andere richting bepaald grotendeels je prestatieniveau.

 

Bij de Eastside Soccer Academy gebruiken we een veelvoud aan techniek oefeningen en zoals gebruikelijk zijn deze erg intensief en in een kleine ruimte waardoor ze wel aan wendbaarheid moeten werken zodat wanneer ze later in de voorbereiding het veld opgaan ze geen blessures oplopen door vermoeidheid.

#TRAIN #SPORTSPECIFIEK

 

Train zo veel mogelijk zonder ondersteuning, train vooral met losse materialen, train iedere workout explosief, richt je op samengestelde bewegingen, besteed altijd aandacht aan de mobiliteit en flexibiliteit en maak gebruik van conditioning.

Snelheid en kracht gaan hand in hand. Hoe sterker de sporter, hoe sneller ze zijn. Sterke spelers kunnen meer hebben, de weerstand is groter, waardoor zij minder snel last krijgen van blessures en beter kunnen omgaan met de trainingen.

 

KRACHT X SNELHEID = VERMOGEN

 

Om jouw prestaties naar een hoger niveau te brengen is het zeer belangrijk dat je werkt aan de ontwikkeling van power, snelheid en kracht door middel van extra fysieke training met de begeleiding van experts op dit gebied.

 

Wij zijn gespecialiseerd in het bieden van sportspecifieke krachttraining aan sporters die serieus zijn in het verbeteren van hun algehele performance.

PROGRAMMA

 

Wij maken gebruik van een proces bestaande uit drie stappen om betere sporters te ontwikkelen.

 

1. Wij beoordelen en testen het lichaam in een sportspecifieke omgeving. Het is ons doel om uit te zoeken hoe jij beweegt om zo, in combinatie met jouw sterke en zwakke punten, een op maat gemaakt programma te creëren.

 

2. Wij ontwikkelen een individueel programma dat specifiek is ontworpen voor de sporter. De behoeften van sporters hangen uiteraard sterk af van de sport die beoefend wordt en daarin de persoonlijke doelstellingen. We zullen een programma creëren dat hun doelen als sporter bevat en deze combineert met de specifieke onderdelen die nodig zijn om hun sportprestaties naar een hoger niveau te tillen.

 

3. Wij hebben de gym en de coaching! Het beste programma op papier is niets waard zonder goede coaching. Met een oog voor detail voor iedere beweging zorgen wij ervoor dat jij alles met een goede techniek uitvoert.

READY TO GET STARTED

 

Willekeurig een aantal spieren trainen in de sportschool is iets compleet anders dan het volgen van sportspecifieke krachttraining middels een persoonlijke periodisering gericht op het verbeteren van jouw prestaties! Ondoordacht met krachttraining aan de slag gaan kan averechts werken, met blessures als uiterste consequentie.

 

Kortom, voetballers horen thuis in de gym maar je moet wel functioneel trainen en niet als een bodybuilder. De mooie glimmende high-tech machines zijn er NIET voor jou! Er moet een persoonlijke periodisering worden gemaakt van waaruit jij kunt werken met persoonlijke trainingsschema's.

SNELLER, STERKER & EXPLOSIEVER


Is het jouw doelstelling om sneller, sterker en explosiever te worden dan kan de krachttraining hierin een zeer groot verschil maken en de Eastside Soccer Academy bied professionele begeleiding om te werken aan deze doelstellingen.


Vanuit onze visie werken wij met een dynamische trainingsmethode gericht op het vergroten van de maximale kracht, explosiviteit en snelheid maar je bent slechts zo sterk als jouw zwakste schakel dus daarbij besteden wij ook veel aandacht aan het verhelpen en voorkomen van blessures.

TALENT AIN'T ENOUGH

 

Wij zijn gespecialiseerd in het bieden van innovatieve prestatie verbeteringsstrategieën voor voetballers van alle niveaus. In deze continu veranderende wereld wordt de fysieke vraag die op het lichaam geplaatst wordt constant gemanipuleerd en verhoogd. Het is onze missie om niet alleen individuen te ondersteunen in het voldoen aan deze vraag, maar we streven ook om voetballers te helpen om nieuwe prestatienormen in hun sport te bereiken.

 

GET SOCCER STRONG

 

Ben je op zoek naar meer POWER, KRACHT en SNELHEID dan is de extra fysieke training bij de Eastside Soccer Academy jouw beste optie!

 

GRATIS TRY OUT

 

Geef jezelf  hier direct op voor de GRATIS TRY OUT en maak kennis met de sportspecifieke training bij de Eastside Soccer Academy.

 

So what are you waiting for? Call or email us TODAY and get started!

3 MAANDEN TRAINEN MET €50 KORTING

START nu en profiteer van deze actie!


WHAT'S YOUR GOAL?


"Talent without working hard is nothing!"  - Cristiano Ronaldo

SPORTSPECIFIEKE KRACHTTRAINING

STERKER worden, een grote toename van POWER (kracht x snelheid), het ontwikkelen van EXPLOSIVITEIT en SNELHEID, meer stabiliteit en mobiliteit, een verbetering van het kracht-uithoudingsvermogen, een betere coördinatie en balans, blessure preventie en een sneller herstel zijn het directe gevolg van de extra sportspecifieke krachttraining.

POWER = KRACHT x SNELHEID

POWER (EXPLOSIVITEIT) is een belangrijk wapen en vaak van doorslaggevend belang bij (beslissende) acties in de wedstrijd. Eerder bij de bal zijn dan je tegenstander, hoger kunnen springen, sneller van richting kunnen veranderen, sterker zijn in de duels en minder blessuregevoelig zijn, is een absolute meerwaarde voor sporters.

SNELHEID & WENDBAARHEID

SNELHEID is voor een voetballer een enorm belangrijk wapen en daarbij is het vermogen om zo snel mogelijk van richting te veranderen ook een onmisbare factor. Voetbal is een onvoorspelbare 'chaotische' sport en bestaat uit korte en explosieve acties. Verspil géén waardevolle tijd, energie en moeite aan oefeningen die géén transfer naar het voetbal hebben!