BETTER.

STRONGER.

FASTER.

IT'S A CHOICE!

Het omzetten van STRENGTH, POWER & SPEED naar prestaties. Het vergroten van KRACHT en de POWER output. Plyometrische oefeningen voor de transfer naar het veld. Het vergroten van de SNELHEID en EXPLOSIVITEIT. Geef blessures géén kans.


SPORTSPECIFIEKE KRACHTTRAINING #VOETBAL


​​​​​​​Better. Stronger. Faster. It's a choice!


Become a better athlete and dominate your sport. 


Het omzetten van STRENGTH, POWER & SPEED naar prestaties. Het vergroten van (maximale) KRACHT en de POWER output. Plyometrische oefeningen voor de transfer naar de sport. Het vergroten van de SNELHEID en EXPLOSIVITEIT. Geef blessures GÉÉN kans.

De meeste sporten worden gekenmerkt door vele explosieve richtingsveranderingen: starten, stoppen, wenden en keren, springen en landen, draaien en vele overige ‘chaotische’ bewegingen. Deze bewegingen moeten allemaal perfect worden gecoördineerd om iedere actie tot een geslaagd einde te brengen.

 

Door al deze explosieve bewegingen is de impact op het houdings- en bewegingsapparaat groot en om blessures te voorkomen zijn kracht- en stabiliteitstraining van groot belang!

 

WERKWIJZE IN HET KORT

 

Wij hebben voor iedere sporter persoonlijke aandacht en hanteren een 'joint-by-joint' benadering. Daarbij zijn sterke enkels en kuitspieren de fundering voor elke voetballer. De loaded triple extension in de strekketen (kinetic chain) is een samenwerking van de enkel- knie- en heupgewrichten. Door deze te trainen is het mogelijk om meer power te ontwikkelen en de lichaamshouding zal sterk verbeteren.

 

De posterior chain is het belangrijkste element voor sporters!

 

De posterior chain is het belangrijkste element voor sporters, deze zorgt voor de krachtoverdracht en voor het leveren van power. Het acceleratievermogen, de spongkracht en explosiviteit zullen aanzienlijk verbeteren door het trainen van de posterior chain.

 

Wat is de posterior chain? Deze keten (chain) bestaat uit een reeks spieren die allemaal verbonden zijn langs de achterkant van het lichaam, bestaande uit de kuitspieren, hamstrings, bilspieren en de rugspieren met daarbij ook de enkels, knieën, heup en wervelkolom.

 

STERK & GEZOND

 

Om sterk en gezond te blijven, moeten we kracht ontwikkelen in de totale (beschikbare) range of motion voor weefsels en gewrichten. Een sterk lichaam is een lichaam dat een goede relatieve range of motion heeft voor de spieren, zachte weefsels, en de gewrichten. Voor elke sporter is het goed functioneren van de gewrichten van groot belang, zeker met het oog op het voorkomen van blessures.

TALENT AIN'T ENOUGH

 

Willekeurig een aantal spieren trainen in de sportschool is iets compleet anders dan het volgen van sportspecifieke krachttraining middels een persoonlijke periodisering gericht op het verbeteren van jouw prestaties! Ondoordacht met krachttraining aan de slag gaan kan averechts werken, met blessures als uiterste consequentie.

 

Kortom, sporters horen thuis in de gym maar je moet wel functioneel trainen en niet als een bodybuilder. De mooie glimmende high-tech machines zijn er niet voor jou! Er moet een persoonlijke periodisering worden gemaakt van waaruit jij kunt werken met persoonlijke trainingsschema's.

 

SNELLER, STERKER & EXPLOSIEVER

 

Is het jouw doelstelling om sneller, sterker en explosiever te worden dan kan de krachttraining hierin een zeer groot verschil maken en de Eastside Performance bied professionele begeleiding om te werken aan deze doelstellingen.

 

Vanuit onze visie werken wij met een dynamische trainingsmethode gericht op het vergroten van de maximale kracht, explosiviteit en snelheid maar je bent slechts zo sterk als jouw zwakste schakel dus daarbij besteden wij ook veel aandacht aan het verhelpen en voorkomen van blessures.

GET SOCCER STRONG

 

Wij zijn EXPERTS op het gebied van SPORTSPECIFIEKE krachttraining voor voetballers. Wij bieden exclusieve en hoogwaardige ondersteuning aan zowel professionele als recreatieve voetballers van alle leeftijden, maar het Junior Talent Programma is er voor de jongste kids. STERKER worden, SNELLER worden, het ontwikkelen van meer EXPLOSIVITEIT en BLESSUREPREVENTIE zijn 100% haalbare en realistische doelstellingen.

 

Ben jij op zoek naar meer POWER, KRACHT en SNELHEID dan is de extra fysieke training bij de Eastside Soccer Academy jouw beste optie!

 

Het is tijd om indruk te maken en te vechten voor je plek, want als jij dat niet doet, doet iemand anders het wel!

GRATIS TRY OUT

 

Bereid je voor en train op het hoogste niveau om te veranderen van een goede speler in een briljante speler.

 

Geef jezelf  hier direct op voor de GRATIS TRY OUT en maak kennis met de sportspecifieke training bij de Eastside Soccer Academy.

 

So what are you waiting for? Call or email us TODAY and get started!

3 MAANDEN TRAINEN MET €50 KORTING

START nu en profiteer van deze actie!


PROGRAMMA'S


Hard work beats talent, when talent doesn't work hard!

KRACHTTRAINING

Sterker, sneller, explosiever, wendbaarder en uiteraard als blessure preventie. Sterke rompspieren zijn de fundering en liggen aan de basis van krachtige en snelle acties.

IN SEASON TRAINING

Sportspecifieke krachttraining tijdens het seizoen is nodig en er is enorm veel winst te behalen. Sterk, fit en explosief blijven tijdens het seizoen met daarbij het voorkomen van (chronische) blessures zijn de belangrijkste voordelen.

OFF SEASON TRAINING

Gebruik de zomerstop om te investeren in jezelf. Kies voor extra fysieke krachttraining en zorg voor een optimale voorbereiding op het nieuwe seizoen. Off season training for in season succes!

BLESSURE PREVENTIE

Geef blessures géén kans door je lichaam zo goed te trainen dat er voor jou geen weken bivakkeren op de bank bijzit. Sterker worden en het vergoten van de power output maken het lichaam veel beter bestand tegen de invloeden van buitenaf.