EAT.

LIFT.

BE HAPPY.

Est. 2009

WAT IS EASTSIDE PERFORMANCE

 

Est. 2009 

 

Toen ik Eastside Performance opende in het begin van 21e eeuw stonden er helemaal geen cardio machines in de zaal en dat is omdat ik wilde dat mijn sporters sterk en atletisch zouden worden en dat gaat ze niet lukken als ik ze op zo’n cross-country-ski-ding-apparaat zet.

 

Om sterk en gespierd te worden en een groot uithoudingsvermogen in functionele kracht op te bouwen moet je trainen als een atleet, niet als een 85-jarige schaakkampioen!

 

Dus in plaats van loopbanden, fietsen, crosstrainers en andere high-tech machines heb ik mijn gym gevuld met halters, dumbbells, sleeën, banden, battle ropes, kettlebells, soft foam plyometrische boxen, farmers walk attributen, springtouwen, slam- en medicine ballen, de landmine en diverse andere materialen die wel effectief zijn!

STERK & ATLETISCH

 

Naast een goede gym is de sleutel tot succes een goed opgesteld persoonlijk programma waarin de structuur van de trainingen van te voren is bepaald. Na elke zes tot acht weken van trainen moet het trainingsschema op een progressieve manier worden aangepast. Daarbij moet je ook gebruik maken van een de-load week om te zorgen voor een goed herstel van spieren, pezen en gewrichten alvorens je aan het nieuwe trainingsschema gaat beginnen.

 

Het heeft geen tot weinig zin om de sportschool op willekeurige momenten te bezoeken. Het is ook weinig effectief om naar binnen te lopen en wat om je heen te kijken om op zoek te gaan naar de apparaten die niet bezet zijn om dan vervolgens toch altijd maar weer in de normale routine te vervallen ...

 

Dit zijn de standaard machines, veelal zittende oefeningen, wat cardio op een lage intensiteit en de krachttraining bestaat niet uit oefeningen met losse materialen maar uit machines. Daarbij gebruik je dezelfde gewichten week in, week uit en maand na maand doe je hetzelfde. De uitkomst is veelal bekend en teleurstellend. Op willekeurige basis trainen is voor mij geen optie en het kiezen van alleen de 'leuke' oefeningen is niet de weg die jij moet volgen!

 

PERSOONLIJK TRAININGSSCHEMA

 

Zoals gezegd werk ik met een van te voren vastgestelde structuur, bestaande uit effectieve oefeningen met bijbehorende methoden en een logische opbouw ter progressie. De sporters die ik train en begeleid hebben allemaal een eigen persoonlijk trainingsschema opgesteld naar zowel korte als lange termijn doelstellingen.

 

Bij een goede mindset zijn indrukwekkende resultaten mogelijk en kunnen eerder regel dan uitzondering zijn!

 

FUNCTIONELE TRAINING: OLD SCHOOL MET EEN MODERNE COATING

 

Als trainer bij Eastside Performance werk ik niet met high-tech machines, alles is 'old-school' met een moderne coating. Olympische halters en diverse specialty bars, dumbbells, kettlebells, medicine- en slam ballen, plates, weerstandsbanden en nog veel meer zijn de materialen waar enorm veel resultaat mee te behalen is. Ik train praktisch iedereen allround op atletische kracht, spierkracht, snelheid, reactievermogen en conditie.

 

Je zult versteld staan van hoe efficient je kunt trainen en hoeveel resultaat je boekt en daarbij zal de motivatie groeien en wordt het makkelijker vol te houden. En hoe aantrekkelijk die high-tech apparatuur in je sportschool ook glimt, veel fitter zul je er niet van worden. Ga ‘back to basics’ met natuurlijke bewegingspatronen met losse materialen als halters en dumbbells. Bereik een sterk, fit en blessurevrij lichaam door middel van functionele krachttraining.

SHOW & GO


Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei, het vergroten van flexibiliteit, mobiliteit en stabiliteit, een hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen van een atleet ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers!


Het combineren van 'show and go' met functionele kracht is het succes waar men naar streeft en dit alles zonder (chronische) blessures is een resultaat waar je géén nee tegen zegt, maar is het mogelijk om dit resultaat te behalen?


Absoluut, maar veel mensen zijn vergeten wat natuurlijk bewegen is. Ze sporten, maar missen de natuurlijke manier van bewegen zoals kinderen dat doen. Het geheugen van het 'natuurlijk bewegen' moet weer worden aangewakkerd, want het vormt de basis van alles wat je doet.


STERK, SNEL EN ATLETISCH


Voor een sterk, snel en atletisch lichaam zonder (chronische) klachten en blessures moet je kiezen voor oefeningen die zorgen voor power, kracht, explosiviteit en stabiliteit waarbij het element van conditioning onmisbaar is. Kracht is de basis voor een sterk lichaam zonder klachten. Maak voornamelijk gebruik van losse materialen en kies voor compound oefeningen als de deadlift, squat, bankdrukken en de pull up's.


Zoals gezegd is kracht de belangrijkste factor maar het menselijk lichaam is gemaakt om te bewegen en gebouwd om snelheid en explosiviteit te leveren. Denk hierbij aan sprinten, springen en gooien.


Sterk zijn is enorm saai als je niet snel en explosief kan bewegen. Om sterk en gespierd te worden en een groot uithoudingsvermogen in functionele kracht op te bouwen moet je trainen als een atleet, niet als een 85-jarige schaakkampioen!


IS HIGH-TECH ANY GOOD?


Stap een beetje fitnesscentrum binnen en je begeeft je in een grote oase van futuristische krachtapparatuur van Italiaans design en state of the art cardio machines uitgerust met een eigen audio- en video installatie. Wandelend langs al die mooie, glimmende machines is het erg verleidelijk om je hand even langs het staal te laten glijden of even met je vingers in de lederen zittingen te duwen. Het lijkt wel een set uit Star Wars ...


Waarom lukt het niet om ondanks die geweldige high-tech apparaten fit te blijven?


Maar toch maken deze moderne, mooi vormgegeven apparaten niet dat je efficiënter traint en/of meer resultaat boekt. Integendeel, veel mensen die zich aanmelden bij een sportschool haken weer af. Een rondje langs de apparaten waarbij je braaf drie sets van 10 herhalingen doet, blijkt op den duur te saai. En rennen op de loopband is een paar keer leuk, maar daarna heb je de televisie nodig om je door die twintig minuten heen te slepen. Dit is niet motiverend en de resultaten blijven uit. Wat kunnen we anders doen om trainen zowel motiverend als efficient te maken? Functioneel trainen is het antwoord: Kies voor de Strength & Conditioning bij Eastside Performance Nijmegen.

PROFESSIONELE BEGELEIDING


Op weg naar resultaat en een sterk lichaam zonder klachten en blessures.


Wij nemen ons vak en de fitnessbranche serieus en helpen jou met de juiste progressie door de trainingen naar het gewenste resultaat. Het is een 'mooi' proces met geweldige resultaten. Er is altijd een persoonlijk trainingsschema, professionele begeleiding en realistische informatie m.b.t. het behalen van jouw doelstellingen en ontwikkelen van een gezonde lifestyle. Er is géén high-five als je de deur met een correcte techniek open kan duwen en je zal niet vastlopen met een standaard kant-en-klaar programma op low-budget niveau wat niet werkt!


Start nu met jouw doelstellingen vanuit een persoonlijk trainingsschema met professionele en actieve begeleiding.


Heb jij interesse om bij Eastside Performance te starten en ben je benieuwd naar onze werkwijze? Maak  hier direct een afspraak voor de GRATIS introductie training. Ervaar onze unieke sportschool inclusief de professionele begeleiding van hoog niveau en start direct met het behalen van jouw persoonlijke doelstellingen.


Als het bereiken van succes en doelstellingen jouw belangrijkste motivatie is.


Met vriendelijke groet en hopelijk tot snel!


Patric Verhoeven 


Eigenaar Eastside Performance Nijmegen