CONTACT INFO

CONTACT FORM

Maandag t/m vrijdag 9.00-12.00 uur / 15.00-22.00 uur

Zaterdag & Zondag 9.00-12.00 uur

 

Officiele feestdagen: gesloten

Eastside Performance

van Rosenburgweg 10

6537 TM Nijmegen

Tel: 024-3661489

E-mail: info@eastsideperformance.nl

OPENINGSTIJDEN

 

CONNECT WITH US

FOLLOW US ON SOCIAL MEDIA

 

 

 

CONTACT

- NEEM CONTACT MET ONS OP VOOR MEER INFORMATIE -

 

 

Eastside Performance Nijmegen (est. 2009)

ONLINE COACHING »               TARIEVEN »               CONTACT »        

EASTSIDE PERFORMANCE

A GOAL WITHOUT A PLAN IS JUST A WISH

 

Eastside Performance is een revolutionaire high performance trainingsfaciliteit waar je alles vindt wat je

nodig hebt om je grenzen te verleggen en je tegelijkertijd comfortabel te voelen. Sterker worden, meer kracht,

snelheid en explosiviteit ontwikkelen. Je verbrandt veel opgeslagen lichaamsvet en de stofwisseling gaat flink omhoog. Conditioning zorgt voor het ontwikkelen van spiermassa en stimuleert de aanmaak van groeihormoon. Het aanspreken van de belangrijke fast twitch spiervezels en de VO2 max gaat omhoog. Het uithoudings-vermogen zal sterk verbeteren en er ontstaat een ijzersterke conditie ...

HYBRID STRENGTH & CONDITIONING

 

Kracht ontwikkelen en sterker worden is voor iedereen de eerste en belangrijkste vereiste, ongeacht de doelstelling. Een sterk lichaam voorkomt vele (chronische) klachten en blessures. Daarbij heeft een sterk

lichaam ook meer potentie om veel power te leveren. Door het vergroten van de maximale kracht ontstaat

een solide basis met een sterk lichaam, maar het behalen van jouw persoonlijke doelstellingen en een

groots resultaat bestaat uit veel meer dan alleen krachttraining. Oefeningen gericht op power, explosiviteit

en snelheid zijn belangrijke elementen en mogen absoluut niet ontbreken in jouw programma. Daarnaast moet

er altijd voldoende aandacht voor de flexibiliteit, mobiliteit en stabiliteit aanwezig zijn. Core strength training zorgt voor sterke rompspieren en dit is tevens een erg belangrijk wapen tegen blessureleed ...

TRAIN LIKE AN ATHLETE

 

Sterker worden, sneller worden, spiermassa opbouwen, het stimuleren van nieuwe spiergroei, het vergroten van flexibiliteit, mobiliteit

en stabiliteit, een hoge vetverbranding creëren en de eigenschappen van een atleet ontwikkelen is de wens van vele gym bezoekers. Het

combineren van 'show and go' met functionele kracht is het succes waar men naar streeft en dit alles zonder (chronische) blessures is

een resultaat waar je géén nee tegen zegt, maar is het mogelijk om dit resultaat te behalen?

 

Absoluut, maar voor een sterk, snel en atletisch lichaam zonder klachten/blessures moet je kiezen voor oefeningen die zorgen voor power,

kracht, explosiviteit en stabiliteit waarbij het element van conditioning onmisbaar is. Kracht is de basis voor een sterk lichaam zonder

klachten. Maak gebruik van losse materialen en kies voor compound oefeningen als de deadlift, squat, bankdrukken en de pull up's.

 

Zoals gezegd is kracht de belangrijkste factor maar het menselijk lichaam is gemaakt om te bewegen en gebouwd om snelheid en

explosiviteit te leveren! Denk hierbij aan activiteiten als sprinten, springen en gooien. Sterk zijn is enorm saai als je niet snel en explosief

kan bewegen. Om sterk en gespierd te worden en een groot uithoudingsvermogen in functionele kracht op te bouwen moet je trainen als een

atleet, niet als een 85-jarige schaakkampioen!

,,

Wij trainen iedereen allround op

atletische kracht, spierkracht,

snelheid en conditie.

,,

But what do you do for cardio?

I lift weights faster!

,,

Afvallen, sterker worden, spiermassa

opbouwen of het ontwikkelen van

atletisch vermogen.

GIRLS GONE STRONG

 

Er wordt de laatste tijd in de fitnesswereld veel gesproken over serieuze krachttraining voor vrouwen en de ontelbare voordelen van het

trainen met gewichten. Je ziet er artikelen over in de belangrijkste fitness publicaties en er is een verschuiving gaande van de algemene

opvatting over het beeld van de vrouw, zowel in de fitnesswereld als in de maatschappij. Er wordt geleidelijk aan steeds meer afstand

genomen van de delicate, bescheiden loopband wandelaar en de never-ending-hamsterwiel-cross-trainer-achtige machines naar een

meer 'hardcore' imago.

 

De meest sterke en strakke vrouwelijke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door strength & conditioning en niet door middel van

sit up's en de traditionele-slaapverwekkende-cardio-activiteiten! Laat je dus niet in de luren leggen door al die metertjes op cardio

machines. Ze proberen je wijs te maken dat de kilo's vet als sneeuw voor de zon verdwijnen wanneer je staat te zweten op de loopband

en de crosstrainer, maar in werkelijkheid zorgt al die 'training' ervoor dat je lichaam steeds zuiniger met vet en glucose leert omgaan.

,,

Hard work beats talent, when talent

doesn't work hard!

SPORTSPECIFIEKE KRACHTTRAINING

 

Tegenwoordig beïnvloedt krachttraining iedere sporter in het land, ongeacht de sport, man of vrouw en als sporter kun je enorm veel voordeel behalen door middel van sportspecifieke (kracht)training. Vele sporters beseffen nu ook steeds meer dat krachttraining en sportspecifieke

programma’s voor meer kracht, explosiviteit, snelheid en wendbaarheid onmisbaar zijn om zichzelf beter voor te bereiden op de keiharde

concurrentie tijdens het sportseizoen.

 

Squats, kettlebell swings, med ball slams en power cleans. Box jumps, deadlifts en de power snatch. Voor veel mensen niet te begrijpen maar voor sporters wekelijkse kost. Al onze (top)sporters hebben twee of drie keer per week fysieke training. Krachttraining, core stability training en conditietraining. Om sterker te worden, sneller te sprinten. Hoger te springen. Daarnaast helpt fysieke training blessures voorkomen.

 

Sportspecifieke krachttraining bij Eastside Performance is middels een innovatieve methode om atletisch vermogen op te bouwen met een

sterke focus op de individuele doelen en wensen van elke sporter.

 

SEND  RESET