BLOG

FITNESS: HOW DO THEY DO IT?

Het is tijd voor een intelligente (re) start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST!

 

Enorm veel mensen zijn druk, gespannen en er is stress. Er is geen tijd voor de gym en de mensen die wel naar de gym gaan weten vaak niet wat ze moeten doen en/of hoe ze op een effectieve manier kunnen trainen. Veel mensen maken het te ingewikkeld of doen te veel … Keep it simple!

 

FITNESS: HIER VOLGT DE UITLEG VOOR SUCCES

 

Bezoek de sportschool twee tot drie keer per week, bij voorkeur gespreid over de week. Een training op maandag, woensdag en zaterdag is een prima indeling. Gebruik losse materialen en kies voor een full body benadering van de training: een upperbody en lowerbody oefening. Een squat en een hinge variant. Bijvoorbeeld de incline dumbbell press, pull up, bulgarian split squat en de romanian deadlift. Is er nog tijd dan kun je daarbij nog kiezen voor de loaded carries en de farmers walk is hier een goede optie. Lopen met zware gewichten. Wil je de buikspieren nog extra 'aanvallen' dan zijn de core strength & stability oefeningen een prima optie.

Start met een goede (lees: effectieve) warm up ... de hometrainer inclusief tijdschrift is géén juiste optie. Kies voor 2-3 sets per oefening en 10 herhalingen met een perfecte techniek. 2-3 minuten rust tussen de sets maar ik adviseer 60-90 seconden voor een hogere intensiteit, wat zal leiden naar meer resultaat. Het combineren van twee oefeningen (supersets) zijn nog effectiever en dit is ook een perfecte methode om tijd te besparen. De focus op sterker worden door elke training meer reps te doen en/of het toevoegen van extra kilo’s is ook mogelijk.

 

Eindig de training met een metabolic finisher voor een extra hoge intensiteit en om de vetverbranding een enorme boost te geven. Kies hier bijvoorbeeld voor de Tabata methode: 20 seconden werken met 10 seconden rust en herhaal dit 8 keer. Mocht je tijd hebben dan kun je eens per week kiezen voor een sprintsessie in de buitenlucht. 10 seconden sprinten met 60 seconden rust en dit herhaal je 5 keer.

Uiteraard is een goede voeding onmisbaar. Onthoud dit: Echt voedsel komt van de boerderij, de akkers, de bossen, rivieren of de zee. Het komt niet uit een fabriek en heeft géén streepjescode. Kies voor de bakker, groenteboer en slager. Je kent ze vast nog wel.


Zorg daarnaast ook voor een actieve levensstijl! Loop, wandel, fiets en beweeg, want die 60 minuten in de gym zijn niet veel waard als de overige 23 uur ‘waardeloos’ zijn!


Het is niet nodig om elke keer te switchen van training en een nieuw ‘workout-of-the-day’ te volgen en je hoeft niet 128 verschillende oefeningen per spiergroep te doen.


De quick-fix is bekend, maar je kunt beter werken aan succes voor de lange termijn … De quick fix is misschien een ‘leuke’ en soort van snelle oplossing voor de korte termijn, maar om jouw leven en gezondheid van hoge kwaliteit te voorzien kun je beter kiezen voor lange termijn oplossingen.


Iedereen kan één dag gezond leven inclusief een mooie intensieve training, maar je moet dit herhalen. Week na week, maand na maand, jaar na jaar. Géén six-pack voor even, maar fit voor het leven!


Keep it simple. Train hard. Train smart. Be happy. The end!


Er zijn géén 'short-cuts' en er zijn géén miraculeuze oplossingen. Hoe je traint, hoe je eet, welke supplementen je neemt, en de leefstijl die je leidt hebben allen een enorme impact op je vermogen om je doelen te behalen. Dit moet je wel allemaal goed begrijpen want het behalen van resultaat is niet makkelijk. Het is allemaal niet zo heel moeilijk en krachttraining is ook niet ingewikkeld, maar het is misschien wel anders dan je denkt. Is dit niet helemaal de informatie die je graag wilde horen? Maak je geen zorgen, want dit is waar ik je bij ga helpen.

MAKE YOURSELF FIT. READY TO GET STARTED?

 

Ben jij op zoek naar een unieke gym met professionele begeleiding van hoog niveau dan ben je bij Eastside Performance te Nijmegen aan het juiste adres. Eastside Performance is een high quality sportschool met professionele begeleiding van hoog niveau door ervaren trainers uit de sportwereld. Wij gaan veel verder dan de reguliere, commerciële sportscholen en onze persoonlijke benadering is hierin het belangrijkste element.

 

De trainingen zijn niet voor iedereen hetzelfde: ieder aspect van de training is van persoon tot persoon weer anders en daarom is onze individuele aanpak van grote waarde. Op weg naar succes werken wij vanuit een slimme strategie en intelligent trainingssysteem bestaande uit trainingsschema’s opgesteld naar persoonlijke doelstellingen, rekening houdende met het huidige niveau en de belastbaarheid om zo (chronische) klachten en blessures te voorkomen.

 

Start nu vanuit het EPTS systeem met jouw (persoonlijke) programma. Als het bereiken van succes en persoonlijke doelstellingen jouw belangrijkste motivatie is. Op weg naar resultaat en een sterk lichaam zonder klachten en blessures. Investeer in jezelf en Make yourself FIT!

 

So what are you waiting for? Call or mail us today and get started!

 

Bel nu naar  024-3661489 of stuur een  mail naar info@eastsideperformance.nl en maak direct een afspraak voor een GRATIS introductie training bij Eastside Performance en ervaar onze unieke benadering.

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!