SLIMMER TRAINEN.

SPIEREN WINNEN.

MEER RESULTAAT.

In MOVEMENT we TRUST.


SPORTSPECIFIEK TRAININGSSCHEMA #POWER


   Compleet gedetailleerd programma


   Het omzetten van POWER en SPEED naar PRESTATIES


   Improve ATHLETIC performance


   Vergroten van de KRACHT en de POWER output


   Het vergroten van SNELHEID en EXPLOSIVITEIT


   Plyometrische training voor de belangrijke TRANSFER naar de sport


   Unieke oefeningen om blessures te VOORKOMEN


   DOMINATE your sport


   € 29,95

MEER POWER. KRACHT ONTWIKKELEN.


Meer POWER. KRACHT ontwikkelen. STERKER & SNELLER worden met BLESSURE PREVENTIE zijn de voordelen van een sportspecifiek programma.


Kies voor een sportspecifiek trainingsschema op maat om jouw prestaties naar een hoger niveau te brengen! Besteed niet alleen aandacht aan jouw sport, maar train om beter te worden. Zorg voor het verbeteren van jouw skills door extra fysieke trainingen en geef blessures geen kans.


STERKER EN SNELLER WORDEN MET BLESSUREPREVENTIE ZIJN DE VOORDELEN VAN EEN SPORTSPECIFIEK PROGRAMMA.


Belangrijke punten van het programma zijn: het vergroten van (maximale) kracht, snelheid en explosiviteit, efficiënter leren bewegen, preventie van blessures, het ontwikkelen van lineaire en laterale snelheidsontwikkeling, voetsnelheid en agility, ontwikkeling van power (kracht x explosiviteit) door functionele krachttraining en het opbouwen van het sportspecifieke uithoudingsvermogen.

Het omzetten van STRENGTH, POWER & SPEED naar prestaties. Het vergroten van (maximale) KRACHT en de POWER output. Plyometrische oefeningen voor de transfer naar de sport. Het vergroten van de SNELHEID en EXPLOSIVITEIT. Geef blessures GÉÉN kans.


BETTER. STRONGER. FASTER. IT'S A CHOICE!


De meeste sporten worden gekenmerkt door vele explosieve richtingsveranderingen: starten, stoppen, wenden en keren, springen en landen, draaien en vele overige ‘chaotische’ bewegingen. Deze bewegingen moeten allemaal perfect worden gecoördineerd om iedere actie tot een geslaagd einde te brengen.


DOMINATE YOUR SPORT!


Door al deze explosieve bewegingen is de impact op het houdings- en bewegingsapparaat groot en om blessures te voorkomen zijn kracht- en stabiliteitstraining van groot belang!

#SPORT #ATHLETE #CUSTOM #SCHEMA


Een sporter moet snel zijn, beschikken over goed voetenwerk, uithoudingsvermogen, kracht en power. Vaak worden deze eigenschappen ondergewaardeerd en is er teveel aandacht voor het talent. Hoe moet je trainen? Een sporter hoort thuis in de gym! Zeker om bovenstaande eigenschappen te trainen. Als (top)sporter moet je werken aan het vergroten van de EXPLOSIVITEIT en SNELHEID om meer POWER te ontwikkelen. KRACHT X SNELHEID is POWER (vermogen) en dit is een belangrijk element voor een sporter. Zo snel mogelijk kunnen reageren. Met zoveel mogelijk kracht!


Het ontwikkelen van FULL BODY kracht maar met name de posterior chain is van groot belang voor de ontwikkeling van POWER en SPEED.


Het ontwikkelen van extra spiermassa is vaak wenselijk maar overall is de doelstelling wel om ATLETISCH te blijven. Een compleet gedetailleerd programma. Géén bodybuilding-achtige ontwikkelingen zijn nodig, maar een up-to-date sportspecifiek movement based programma. Meer snelheid en power om beter bestand te zijn tegen jouw tegenstanders en tegen (chronische) blessures.


Start met een effectieve, dynamische warming up om de hartslag en lichaamstemperatuur te verhogen. Het vasculaire systeem activeren om het lichaam voor te bereiden op de krachttraining. De belangrijke elementen waar wij aandacht aan besteden zijn: Mobiliseren van de wervelkolom met de foam roller, self myofascial release technieken, met name gericht op de kruisbanden, quadriceps, hamstrings, kuiten en bilspieren.


Het risico op een blessure zo klein als mogelijk maken: De posterior chain is essentieel voor het behalen van deze doelstellingen en verantwoordelijk voor een atletisch lichaam met veel vermogen.


Dynamische stretch & mobility oefeningen gericht op de heupspieren, hamstrings, spinal erectors, borstspieren en schouders. Knieën laten bewegen in full range of motion. Mobility werk voor voldoende lenigheid. Het activeren van de bilspieren, posterior chain, anterior chain en het centrale zenuwstelsel is een must. Sterke rompspieren zijn nodig want als deze niet sterk genoeg zijn dan kun je ook nooit voldoende kracht, snelheid en explosiviteit leveren. Het lichaam is dan simpelweg te zwak om (top) prestaties te kunnen leveren en de kans op een blessure is groot.


De squat, hinge, lunge, push, pull en carry zijn de zes essentiële bewegingen die aanwezig moeten zijn in een krachttrainingsprogramma. Het uitvoeren van deze zes bewegingen voldoet aan de overgrote meerderheid van de behoeften van de meeste sporters. Samen zullen ze het hele lichaam ontwikkelen en vele manieren van (atletische) prestaties verbeteren.


Het is belangrijk om KRACHT te ontwikkelen, die je kunt ‘omzetten’ naar acties tijdens wedstrijden.


Elke beweging waarbij spelers explosief van hun plaats komen, komt voort uit het omzetten van kracht naar explosiviteit. Dit heet ook wel de TRANSFER, er moet sprake zijn van een meerwaarde. Trainen met een concreet doel voor ogen. In het geval van sportspecifieke krachttraining wil je dat spieren zodanig worden getraind dat het de sportieve prestaties ten goede komt.


Naast de kracht moet er ook aandacht zijn voor het uithoudingsvermogen van de spieren, de gewrichten en pezen aanspreken door plyometrische oefeningen voor KRACHT & POWER in de drie verschillende vormen van beweging: bi-lateral, uni-lateral & multi directional. Het trainen van de energie systemen is nodig. Sporters maken gebruik van alle drie de energiesystemen maar de individuele bijdrage verschilt per systeem. Het is aan te raden om de meest dominante systemen te trainen.


De ONTWIKKELING van een sporter is jaar in, jaar uit een boeiend proces. Of het nu gaat om de voorbereiding op het nieuwe seizoen, halverwege het seizoen (in season), de weg naar de play-offs (nacompetitie voor promotie/degradatie) of de start van het off season het is altijd belangrijk om te werken aan jouw lichaam. Van performance tot herstel en alles daartussen.


Wij helpen sporters te doen waar zij het beste in zijn door te doen waar wij het beste in zijn. POWER, STRENGTH en SPEED zijn voor een sporter de sleutel naar SUCCES!


Een sterke sporter kan sneller rennen, hoger springen, harder schieten, heeft en betere wendbaarheid en is beter bestand tegen blessures. Geef blessures geen kans door je lichaam zo goed te trainen dat er voor jou geen weken bivakkeren op de bank bijzit. Sterker worden en het vergoten van de power output maken het lichaam veel beter bestand tegen de invloeden van buitenaf.


Het is tijd om indruk te maken en te vechten voor je plek, want als jij dat niet doet, doet iemand anders het wel.