BLOG

TIP: POLIQUIN SHOCK METHODE

TAKE YOUR TRAINING TO THE NEXT LEVEL


De 6-12-25 methode voor spiermassa en fatburn!


Dit is absoluut één van de meest effectieve methoden om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen en de vetverbranding te stimuleren. De 6-12-25 methode is populair geworden door de legendarische oud coach Charles Poliquin. Helaas veel te vroeg overleden, maar hij was een expert op het gebied van krachttraining, met name op het gebied van kracht en hypertrofie (spiergroei).


Door deze methode waarbij je drie oefeningen met een verschillende rep-range moet uitvoeren train je de spiervezels in meerdere energiesystemen. Door de korte rustpauzes tussen de oefeningen creëer je een flinke hoeveelheid lactaat welke bijdraagt aan de productie van groeihormoon dat de potentie tot vetverbranding en spieropbouw verhoogt.


Charles Poliquin: "That means fat loss while sparing muscle mass!"


De 6-12-25 methode bestaat uit drie oefeningen voor dezelfde spiergroep met minimale rust tussen de oefeningen. Het ziet er als volgt uit:


1e oefening: Kies voor een compound cq multi-joint oefening. 6 reps is de target met (maximaal) 10 seconden rust.  


2e oefening: Kies voor een compound cq multi-joint oefening. 12 reps is de target met (maximaal) 10 seconden rust.


3e oefening: Kies voor een geïsoleerde cq single-joint oefening. 25 reps is de target met 90-120 seconden rust.


MEER UITLEG


Bij de eerste oefening doe je 6 herhalingen, maar het is géén 6RM (rep max) gewicht. Het is meer een gewicht waar je ongeveer 8 herhalingen (8RM) mee kan maken. Een redelijk zwaar gewicht, maar niet tot uitputting want daarna is het tijd voor de 2e set van 12 herhalingen. Deze wordt nu wel extra versterkt door de eerste relatief zware oefening uit deze methode. Daardoor bereik je een hoger niveau van metabolic stress (pomp in de volksmond) . Dit is nodig om sterker te worden en spiermassa te ontwikkelen maar nu is ook het energiesysteem gericht op de vetverbranding zeer actief! De 3e set van 25 herhalingen is gericht op het kracht-uithoudingsvermogen en vereist meerdere reps met hoge intensiteit. De metaboloc stress is nog hoger en nu ontstaat er ook de vermoeidheid cq uitputting.

ENKELE VOORBEELDEN


Pull (Back)


A1) Pull Up - 6 reps (max 10 sec rust)

A2) Seated Row - 12 reps (max 10 sec rust)

A3) Banded Face Pull - 25 reps (90-120 sec rust)


3-4 sets


Push (Chest)


B1) Bench Press - 6 reps (max 10 sec rust)

B2) Incline Neutral Grip Dumbbell Press - 12 reps (max 10 sec rust)

B3) Push Up - 25 reps (90-120 sec rust)


3-4 sets


Lower Body (Quads)


C1) Box Squat - 6 reps (max 10 sec rust)

C2) Rear Feet Elevated Split Squat - 12 reps (max 10 sec rust)

C3) Bodyweight Prison Squat - 25 reps (90-120 sec rust)


3-4 sets


Biceps (Arms)


D1) Inverted Row - 6 reps (max 10 sec rust)

D2) Hammer Curl - 12 reps (max 10 sec rust)

D3) Cable Curl - 25 reps (90-120 sec rust)


3-4 sets 


VOOR WIE IS DEZE METHODE?


Niet aan te raden voor beginners, maar verder kan iedereen profiteren van deze methode.


Sterker worden, spiermassa opbouwen en de fatburn een boost geven zijn de belangrijkste kenmerken van deze methode. Wil je de tijd in de sportschool optimaal gebruiken dan is dit ook een aanrader. Het is ook voor de sporters die zich strategisch willen richten op een achterblijvende spiergroep, omdat dit een geweldige "shockmethode" is die nieuwe winst kan opleveren.


Een zeer effectieve, onconventionele methode uit de wereld van de powerbuilding die jij moet proberen!

BULLETPROOF YOUR BODY


Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.


Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam!


Trainingen met een HOGE intensiteit. Het gebruik van losse materialen en compound oefeningen. SLAMS, SWINGS, JUMPS en SPRINTS voor POWER. Weinig herhalingen met zware gewichten voor KRACHT, veel reps met lichte gewichten voor de SPIERPOMP en medium reps voor KRACHT cq. UITHOUDINGSVERMOGEN (lees: conditie). De METABOLIC FINISHER is een mooie benaming voor een aantal oefeningen die samen heel veel energie verbruiken en de VETVERBRANDING een enorme boost geven. Deze ‘finisher’ doe je als laatste onderdeel van de training. Hierdoor gaat de HARTSLAG omhoog waardoor nog extra calorieën verbrand worden, dit gaat zelfs na de training nog door! De METABOLIC FINISHER kan ook worden aangepast zodat deze is gericht op extra spiergroei of power.


Start now and Become STRONG & AWESOME!


Tenslotte, géén enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen.


€ 29,95

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!