BLOG

TIP: DE 3X10 METHODE?! TIJD VOOR VERANDERING!

3X10 VOOR RESULTAAT. YES OR NO?!

 

No more cookie-cutter trainingsschema's!

 

Het altijd maar programeren van 3 sets van 10 herhalingen is het perfecte voorbeeld van een 'luie amateur' coach. Neem géén genoegen meer met een standaard workout volgens de Bro principes van 3x10 waarmee het resultaat ten einde is en er ook niet meer gaat komen. Een resultaat van wereldklasse vereist een programma van hoog niveau. Note: géén ingewikkelde formules zijn nodig, maar alle oefeningen in sets van 3x10 is niet heel erg effectief, tenzij je een absolute beginner bent ...

 

INFO FROM JOE D.

 

3x10 is de standaard set/rep methode voor bijna alle krachtsporters, zeker als het gaat om de 'kleine' geïsoleerde oefeningen, maar het is tijd voor een andere benadering.

 

THE GOOD NEWS IS ...

 

Het eruit knallen van 30 reps (3x10) bij een bepaalde oefening is zeker effectief voor spiergroei (hypertrofie) maar het slechte nieuws is dat de 3x10 methode absoluut niet de beste optie voor spiergroei is ... Zeker niet als dit de enige methode is die jij gebruikt ... en het is zeker niet de beste methode om sterker te worden en kracht te ontwikkelen.

 

Ben jij op zoek naar een beter alternatief en het beste van twee werelden: Strength & Hypertrofie? Probeer dan de 6x5 rep methode en dit is waarom deze methode zo effectief is:

 

Door het uitvoeren van 5 rep sets (i.p.v. 10) kun je een zwaarder gewicht gebruiken voor hetzelfde totaal aantal reps, ook 30 in totaal. De gemiddelde snelheid per herhaling zal hoger zijn wat zorgt voor een verhoogde POWER output. De techniek zal verbeteren en de kans op 'sloppy' reps zal verminderen. Er is daarnaast minder saaiheid. Want waarschijnlijk doe je de standaard 3x10 methode al veel te lang. Het is dus de hoogste tijd voor verandering.

 

NOTE:

 

10 sets van 3 reps is een andere methode die ik veel gebruik en dit zijn wederom ook weer in totaal 30 reps, maar nu met een nog hogere intensiteit. Deze methode werkt dan ook niet alleen voor de ontwikkeling van spiergroei (hypertrofie) en kracht (strength) maar ook voor een hoge vetverbranding!

 

Let op: Behoud altijd de focus op de techniek. Dit is de basis en om volledig te kunnen profiteren van de oefeningen die je doet moet je hier aandacht aan besteden en ja dit kost tijd! De gouden regel is en blijft: Eerst de techniek, daarna de progressie en dan de overload!

 

Je kunt immers het 'beste' programma ter wereld volgen, maar bij een gebrek aan de juiste techniek ben je slechts tijd aan het verspillen met waarschijnlijk een mooie blessure als beloning ...

BECOME STRONG & AWESOME


Keep it simple, train hard, train smart and be happy! 


Is POWERBUILDING cq HYPERTROFIE jouw belangrijkste doelstelling en spreekt deze methode jou aan dan is het nieuwste programma (Part 5) uit mijn serie: Become Strong & Awesome zeer geschikt voor jou! Klik hier en START direct met jouw programma voor SPIERGROEI!


€ 29,95 

Een PERSOONLIJKE benadering van de trainingen is zeer belangrijk. Geen enkele oefening is verplicht als het gaat om het behalen van resultaat in de gym. Het programma moet bestaan uit oefeningen die geschikt zijn voor jou en niet voor iemand anders. Dit is van groot belang en klinkt als simpele informatie maar het uitblinken in simpelheid blijft te ingewikkeld voor velen!  

 

THE RIGHT MOVEMENTS FOR YOUR BODY. NOT SOMEONE ELSE'S!

 

Het is tijd voor een intelligente (Re)start van jouw trainingen. Stay healthy and get results. In MOVEMENT we TRUST. Start now and Become strong and awesome.

Dit PROGRAMMA zorgt voor KRACHT, een HOGE FATBURN én er is de opbouw en ontwikkeling van SPIERMASSA. Géén ouderwetse bodybuilding-achtige praktijken maar een SNEL, STERK en EXPLOSIEF lichaam. Een up-to-date movement based programma voor een optimaal resultaat. STERKER WORDEN, SPIERMASSA opbouwen, een ijzersterke conditie ontwikkelen en meer POWER verkrijgen! Er is geen aandacht voor de traditionele slaapverwekkende cardio activiteiten want de meest gespierde, strakke en sterke lichamen in deze wereld zijn opgebouwd door trainingen vanuit een SLIMME STRATEGIE en intelligent trainingssysteem.  

 

LOOK GOOD. BE STRONG. BE FAST.  BE FLEXIBLE.

 

Is het jouw doelstelling om sterker te worden, spiermassa te ontwikkelen, atletisch vermogen te ontwikkelen, de conditie op te bouwen tot een compleet en hoog niveau van fitheid dan is dit programma absoluut geschikt voor jou. START now and Become Strong & Awesome!